• Lilja84

Var är Alfons mamma ?

Alfons Åberg snackar jag om nu så ingen tror att en mamma är borta .

Har dom gjort ett program om det eller vet man inte bara ?
    Alltså om hon är död eller dom är separerade (borde inte Alfons bo hos henne då också i sådana fall )

• Svar på tråden Var är Alfons mamma ?
  • yava

har oxå funderat på det och barnen framför allt! var är hon?

Anton 2000 , Elias 2004 , BF dec-07
  • Trojka

Det får man aldrig veta. Man får fantisera själv. Hon kanske är på jobbet bara?

• Mammatillfem

Ingen aning..läst Alfons för mina barn i omgångar..för21 år sen första gången för älsta..och i går för minsta.

Boken är skriven på 1970 talet och då kanske det inte var så vanligt att de bodde hos varandra,hos båda? Inte så självklart som nu,menar jag..jag vet inte..klart man har funderat,och klart barnen har frågat..och man vet inte..

Kanske hon inte lever?

• Lilja84
    Trojka skrev 2007-09-07 15:29:18 följande:
    Det får man aldrig veta. Man får fantisera själv. Hon kanske är på jobbet bara?
    men dygnet runt ? , arbetsnarkoman i all sin ära , men inte ens dygnet runt .
  • kaksmulan

hittade detta på nätet när jag googlade "Alfons Åbergs mamma"

Var är Alfons mamma? (Undrar bl.a. Tina snart 4 år)
    Det är ingen som riktigt vet ... Hon kanske är ute och handlar, är i tvättstugan, på semester eller så är dom skilda eller hon kanske till och med är död. Det är upp till var och en att själva fantisera om var hans mamma är.

Personligen tror jag att hon rymt iväg med en annan karl som inte röker så mycket pipa!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Mammatillfem

Just det,arbetar alltid,aldrig ens NÄMNS..

Konstigt..

Det är PAPPA,FARMOR,FASTER..snälla fina människor runt honom,men ingen mamma,mormor,morfar,moster?

• Lilja84
    Mammatillfem skrev 2007-09-07 15:31:59 följande:
    Just det,arbetar alltid,aldrig ens NÄMNS..Konstigt..Det är PAPPA,FARMOR,FASTER..snälla fina människor runt honom,men ingen mamma,mormor,morfar,moster?
    Det är lite det jag menar , 70 tal i all sin ära , men ja menar dom har ju raderat hela den sidan
Svar på tråden Var är Alfons mamma ?