• Tesie

Möss storlek?

Hejsan, är inte ett prematurbarn jag får, men en tillväxthämmad. Kommer väga ungefär 2,3 kg när hon kommer ut. Om sådär 2-3 veckor kommer hon.
    Jag undrar vilken storlek som jag bör köpa i vintermössa åt henne. Någon som har en aning? Jag är helt lost vad det gäller mössor o storlekar.

/ Tesie

• Svar på tråden Möss storlek?
  • Tonx

Oj, det är jättesvårt att veta innan de kommit ut.
    Det är nog bäst om du väntar tills bebisen kommer med att köpa mössa.

Huvudstorleken kan ju vara normal även om bebisen är tillväxthämmad tänkte jag, och även "normal" varierar ju en del.

• Tesie

Hmm jo det förståss! Du har nog rätt, får köpa efteråt!

Tack för ditt svar!

• Mamma till viljestark dotter

Tesie, skulle tro att du inte hittar nån passande mössa åt henne. Vår dotter vägde ca 2,5 kg när vi kom hem med henne från neo och alla mössor var för stora. Men vi löste det med att sätta på flera mössor, det var svinkallt när hon föddes!

• Ungmamma92

Det är jätte svårt med mösstorlek:(
    Min vägde 2.1kg, hitta inte en ända mössa så min mormor stickade mössor till honom:)

• Tesie

Aha kanske ska be farmor sticka en mössa åt henne då kanske, det var ett bra tips!

Eller ha dubbla mössor om det krävs.

• Ungmamma92

Det finns prematur mössor också på vissa internet shopar:) men dom var lite förstora för min iaf.
    Men det kanske är något att kolla upp iaf?`?:)

• Borghild

Hej alla som letar mössor.Kan säga att det inte beror så mkt på vikten vilken storlek man ska köpa utan på cm runt huvudet.Kan ju variera från barn till barn.Lycka till i mössletandet:)

Svar på tråden Möss storlek?