• Anonym

Ögonvitorna är fulla av blodkärl!!!

Ja, under de senaste månaderna har jag fått mer o mer blodkärl i ögonen, ser nästan ut som ett spindelnät.Jag har inte ont i ögonen men störs av det för det är inte snyggt. Använder inte linser o undrar nu om någon vet vad det kan bero på o vad man kan göra åt det?

• Svar på tråden Ögonvitorna är fulla av blodkärl!!!
  • Ch Belair

Ja vanligtvis har man ju en massa blodkärl i ögat, men är de väldigt röda och dana tycker jag du ska gå till en ögonläkare, särskillt om de inte funnits där innan. Har du ont i ögat eller kliar dem ?

• Ch Belair

Förlåt, såg att du inte hade ont nu.

• Anonym

Lite torra är dem men jag har använt ögondroppar. Börjar bli rädd att det är något alvarligt!

• Ch Belair

Gå och kolla upp det, om inte annat för att lugna dig själv. Man kan ju få ögoninfektioner liksom, och de behandlas lätt.

• Anonym

något allvarligt är det nog knappast, kanske har du sovit dåligt, eller så beror det på ögondropparna du använt, du kanske inte tål dem riktigt.

Röda ögon beror ju nästan alltid på dålig sömn.

• RiaRa

Om du använder kontaktlinser dagligen och det därigenom blir minskad syretillförsel till ögonen KAN kroppen sätta igång och låta blodkärl växa in där de inte ska vara. Dvs på cornea, eller hornhinnan, för att ge den delen syre.
    Jag tycker du ska ta kontakt med din optiker och be denne göra en ordentlig undersökning.

• RiaRa

Såg nu att du INTE använder linser, min rekommendation blir i alla fall att ta kontakt med en optiker. De kan remittera dig vidare till en ögonläkare.

Svar på tråden Ögonvitorna är fulla av blodkärl!!!