Någorlunda nyttigt bak?
Håller på att dra igen på fika och de mesta onyttiga. Någon som har ett tips på något jag kan baka? E så sugen på något men det måste ju vara någorlunda nyttigt.
Något måste ju finnas, eller?
Håller på att dra igen på fika och de mesta onyttiga. Någon som har ett tips på något jag kan baka? E så sugen på något men det måste ju vara någorlunda nyttigt.
Något måste ju finnas, eller?
Ingen?
matbröd?
Grovt bröd?
hjälper till att puffa...
Jag menar ju mer i fika väg *tyvärr*
Nyttigt fika hmm...
Morotskaka kanske. Det är ju socker i men resten är inte så onyttigt.
Hm, hittade på icakuriren.se fettsnål fika. men kändes då inte så när jag läste recepten hihi
Chokladtårta med fluff 10 port.
3 stägg 1.5 dlsocker 5 mskpotatismjöl 1 mskvetemjöl 2 mskkakao 1 tskbakpulver 213 grammarshmallowfluff 3 stkiwi i bitar 3 dlkonserverade mandarinklyftor 50 grammörk choklad Instruktioner
Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Blanda potatismjöl, vetemjöl, kakao och bakpulver och sikta ned det i äggsmeten. Rör försiktigt och häll ut smeten i en bakplåtsklädd långpanna. Grädda i 6-7 minuter i 250 grader.
Strö socker på en handduk (eller ett bakplåtspapper) och stjälp upp kakan på den. Obs! kakan blir finare om man använder en handduk. Dra av pappret och låt svalna något.
Bred ut marshmallowfluff över hela kakan och lägg på frukten. Rulla ihop. Smält chokladen och ringla den över.
222 kcal/port
WOW va gottigt det lät
jag är ju det
Vill du ha fler recept? jag hittade på en frusen hallontårta eller nått sånt
Frusen hallontårta.
150 gram
färdig tårtbotten 225 gramfrysta hallon el 0,5 liter färska 1 stapelsin som du pressar fram saften ur 1 msksocker 1 stäggvita 0.5 dlflorsocker 2 bägaredelikatessyoghurt med vaniljsmak 75 grammaränger 225 gramhallon att garnera med Instruktioner
Mosa tårtbottnen. Mixa hallonen och tillsätt saften från en apelsin och
socker. Vispa vitan till hårt skum. Tillsätt florsocker. Vispa ytterligare
någon minut. Blanda tårtbotten, hallon, äggvita och yoghurt. Häll upp
hälften i en sockerkaksform klädd med plastfolie. Lägg på marängerna i ett
lager. Häll på resten av smeten. Frys i minst fyra timmar. Lyft upp tårtan
med hjälp av plasten. Garnera med hallon.
157 kcal/port
blir 10 portioner