• BitchigaBea

Någorlunda nyttigt bak?

Håller på att dra igen på fika och de mesta onyttiga. Någon som har ett tips på något jag kan baka? E så sugen på något men det måste ju vara någorlunda nyttigt.

Något måste ju finnas, eller?

Jag vill inte dö så nu börjar kampen *iiiieeek*
  • Svar på tråden Någorlunda nyttigt bak?
  • josefsmamma

matbröd?

one happy camper
  • jocer84

hjälper till att puffa...

• BitchigaBea

Jag menar ju mer i fika väg *tyvärr*

josefsmamma skrev 2007-09-07 20:50:47 följande:
    matbröd?
  • Mylla

Nyttigt fika hmm...
    Morotskaka kanske. Det är ju socker i men resten är inte så onyttigt.

• BitchigaBea

Hm, hittade på icakuriren.se fettsnål fika. men kändes då inte så när jag läste recepten hihi

Mylla skrev 2007-09-07 20:53:28 följande:
    Nyttigt fika hmm... Morotskaka kanske. Det är ju socker i men resten är inte så onyttigt.
  • josefsmamma

Chokladtårta med fluff  10 port.

3 stägg 1.5 dlsocker 5 mskpotatismjöl 1 mskvetemjöl 2 mskkakao 1 tskbakpulver 213 grammarshmallowfluff 3 stkiwi i bitar 3 dlkonserverade mandarinklyftor 50 grammörk choklad Instruktioner

Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Blanda potatismjöl, vetemjöl, kakao och bakpulver och sikta ned det i äggsmeten. Rör försiktigt och häll ut smeten i en bakplåtsklädd långpanna. Grädda i 6-7 minuter i 250 grader.
    Strö socker på en handduk (eller ett bakplåtspapper) och stjälp upp kakan på den. Obs! kakan blir finare om man använder en handduk. Dra av pappret och låt svalna något.
    Bred ut marshmallowfluff över hela kakan och lägg på frukten. Rulla ihop. Smält chokladen och ringla den över.

222 kcal/port

one happy camper
  • BitchigaBea

WOW va gottigt det lät

josefsmamma skrev 2007-09-07 21:24:09 följande:
    Chokladtårta med fluff  10 port.3 stägg 1.5 dlsocker 5 mskpotatismjöl 1 mskvetemjöl 2 mskkakao 1 tskbakpulver 213 grammarshmallowfluff 3 stkiwi i bitar 3 dlkonserverade mandarinklyftor 50 grammörk choklad InstruktionerVispa ägg och socker vitt och pösigt. Blanda potatismjöl, vetemjöl, kakao och bakpulver och sikta ned det i äggsmeten. Rör försiktigt och häll ut smeten i en bakplåtsklädd långpanna. Grädda i 6-7 minuter i 250 grader. Strö socker på en handduk (eller ett bakplåtspapper) och stjälp upp kakan på den. Obs! kakan blir finare om man använder en handduk. Dra av pappret och låt svalna något. Bred ut marshmallowfluff över hela kakan och lägg på frukten. Rulla ihop. Smält chokladen och ringla den över.222 kcal/port
  • josefsmamma

jag är ju det
    Vill du ha fler recept? jag hittade på en frusen hallontårta eller nått sånt

one happy camper
  • josefsmamma

Frusen hallontårta.

150 gram

färdig tårtbotten 225 gramfrysta hallon el 0,5 liter färska 1 stapelsin som du pressar fram saften ur 1 msksocker 1 stäggvita 0.5 dlflorsocker 2 bägaredelikatessyoghurt med vaniljsmak 75 grammaränger 225 gramhallon att garnera med Instruktioner

Mosa tårtbottnen. Mixa hallonen och tillsätt saften från en apelsin och
    socker. Vispa vitan till hårt skum. Tillsätt florsocker. Vispa ytterligare
    någon minut. Blanda tårtbotten, hallon, äggvita och yoghurt. Häll upp
    hälften i en sockerkaksform klädd med plastfolie. Lägg på marängerna i ett
    lager. Häll på resten av smeten. Frys i minst fyra timmar. Lyft upp tårtan
    med hjälp av plasten. Garnera med hallon.

157 kcal/port
    blir 10 portioner

one happy camper
  • BitchigaBea
    Jiha ja nu har jag ju två alternativ i alla fall TACK!
Svar på tråden Någorlunda nyttigt bak?