• AlexandraK

Marijuanaplanta?!

Gick förbi en trädgård idag när jag jobbade och ser till min förvåning en marijuanaplanta! Det måste ha varit det i alla fall?! Jag o min arbetskamrat stannade och granskade den noggrannt och vi två blev helt säkra på det. Man har ju sett hur många bilder som helst på en sådan. Satt nu och sökte bilder på internet för att vara helt säker.

Men nu till frågan: Kan man verkligen odla marijuana i Sverige? Tåler plantan detta klimatet? Dessutom - FÅR man odla? Det var en gammal tants trädgård - tror knappast hon får för sig att röka majja!

(Jag vill inte själv odla - eller är intresserad av droger. Dessa frågor är bara för ren nyfikenhet! )

• Svar på tråden Marijuanaplanta?!
  • Self Evident

Vad vet du om gamla tanters majavanor ? Min kollega gick nyligen i pension och hon var på Woodstock när det begav sig (gammal hippie). Det borde gå att odla utomhus men är det inte lite korkat att ha en planta väl synlig för förbipasserande?
    Jag vet en kille som planterade en majaplanta i en skogsdunge utanför sitt hus i centrala Stockholm. Han gick och tittade till den ibland och den frodades men jag vet inte om han använde den senare.

• HellviHumle

Varför inte knacka på hos tanten? Hon kanske tycker det är roligt med nå'n som är trädgårdsintresserad.

AlexandraK skrev 2007-09-07 21:05:52 följande:
    Men om det luktar syrligt och starkt borde jag ju kunna känna igen det. Ska våga mig fram och lukta!
  • AlexandraK
    Self Evident skrev 2007-09-07 21:09:21 följande:
    Vad vet du om gamla tanters majavanor ? Min kollega gick nyligen i pension och hon var på Woodstock när det begav sig (gammal hippie). Det borde gå att odla utomhus men är det inte lite korkat att ha en planta väl synlig för förbipasserande?Jag vet en kille som planterade en majaplanta i en skogsdunge utanför sitt hus i centrala Stockholm. Han gick och tittade till den ibland och den frodades men jag vet inte om han använde den senare.
    Nä - man vet ju aldrig! =) Men med tanke på att den är i rabatten på framsidan - ut mot en cykelväg så hade det varit lite knas om hon ville göra en liten joint på den sen. *hahaha* 
  • AlexandraK
    HellviHumle skrev 2007-09-07 21:11:01 följande:
    Varför inte knacka på hos tanten? Hon kanske tycker det är roligt med nå'n som är trädgårdsintresserad.
    Eller så tror hon att jag e pundare!! *haha*
  • zazla

Jo klart det går men det krävs ju en del för att få till det på riktigt. Det är förmodligen fågelfrön bara.

• Self Evident

Hon kanske är extremt drogliberal och vill göra ett 'statement'. Tänk på att Peps Persson borde vara närmare 60 och jag har hört att han brukar röka på med K.G. Hammar (förre ärkebiskopen) men det kan vara elakt förtal .
    Jag skulle ta med en faktabok om cannabis, t.ex. "Majafloran i färg", ett förstoringsglas och göra en bedömning på plats, alternativt ta en bild och lägga ut på FL. Jag har förstått att det finns några vana rökare här som brukar dyka upp i varje tråd som berör ämnet. Eller ännu bättre - skicka bilden till Icakurirens trädgårdsexepert .

• AlexandraK

Self Evident

Hade varit ngt! =) Ska nog ta en bild nästa gång jag jobbar. Men dom där bollarna - finns dom på vanlig fågelfröns-hampa?

• Anonym

Det finns många äldre idag som lindrar smärtor och besvär med cannabis. Det är inte alls så ovanligt som man skulle kunna tro. Personligen tycker jag att den gamla tanten får ha kvar sin plantor och göra sina sista år lite mer uthärdliga, med tanke på vad vården erbjuder idag.!

Svar på tråden Marijuanaplanta?!