Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??

Jag hade aldrig köpt vare sig Reima eller POP eller något annat dyrt märke till en ett åring. På vintern sitter de ju oftast stilla i vagnen, nerbäddade i en mysig åkpåse. Oftast har en ett åring just lärt sig att gå och att gåomkring i massor av snö är lite mer än de klarar av.

Julia hade en fullgod overall från HM när hon var så liten, den var vare sig vind eller vatten tät, hade inga tejpade sömmar eller liknande. Men hon var jättevarm och go för det!

Nu där emot köper jag ordntlige vinterkläder och vinterskor, hon är3½ och älskar att vara ute, då behöver man ha ordentligt på sig!

• Anna Paulita
    S 71 skrev 2007-09-07 21:12:09 följande:
    Men hur många fördelar är det med en reima?Har för mig att dom inte går att ha i torkskåp tex, härligt att sätta på sig en halvblötsur overall när man ska hem.Det är lika med POP kläder, inget man ska ha i torkskåp.Tycker ju inte att det är direkt dagiskläder heller, för fröknarna har ju ett himla bök med alla overaller föräldrar skicka med och ha koll på vilka som får hänga i torkskåp eller inte.
    Skillnaden mellan Reima och POP och billigare märken är attPOP och Reima inte blir blöta och genomsura. Min dotter har haft både POP och Reima men de har aldrig varit bröla rakt igenom. POPS bävernylonoverall får man för övrigt torka i både torkskåp och torktummlare.
  • Anna Paulita

Vad förvånad jag blir attPOPs bävernylon är så dålig, Julia haf haft den och vi var supernöjda. Hur bra overall som helst!

Svar på tråden Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??