Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??

Avgörande är om barnet går på dagis eller inte. Alice första vinter (när hon var runt 8-9 mån) hade vi inte Reima, men de är ute mycket på Alices förskola, så då såg jag det som en nödvändighet.

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Linda1976
    ängeln 25 skrev 2007-09-07 21:07:12 följande:
    Jag håller med dig.. Å varför fryser man ihjäl i en ica overall.. Dem är ju lika varma som andra.. Löjligt att köpa så himla dyra kläder till barn som inte är ute så länge...
    Nej, en overall för 199 på Maxi är INTE lika varm, smidig, snabbtorkande och vattentät som en Reima - det säger sig självt. Däremot så fryser man inte ihjäl i den förstås!
  • Linda1976
    S 71 skrev 2007-09-07 21:12:09 följande:
    Men hur många fördelar är det med en reima?Har för mig att dom inte går att ha i torkskåp tex, härligt att sätta på sig en halvblötsur overall när man ska hem.Det är lika med POP kläder, inget man ska ha i torkskåp.Tycker ju inte att det är direkt dagiskläder heller, för fröknarna har ju ett himla bök med alla overaller föräldrar skicka med och ha koll på vilka som får hänga i torkskåp eller inte.
    Jojomensan - det finns både och. Självklart har jag köpt en som går i torksskåp. Dock behövs det knappt, det torkar själva så snabbt.
  • Linda1976
    Norrbagge skrev 2007-09-07 23:02:28 följande:
    Haha, vad bra! -för jag stööör ihjäl mig på folk som typ skryter om vilka kläder dom har (märket) å vad dom kostar osv. Jamenar, VEM FAN BRYR SIG?! Hähä.. så jag vill inte bli sedd som en "sån" helt enkelt.
    Helt rätt - jag bryr mig inte om märket.  Det jag bryr mig om är funktion, utseende, detaljkvalitet, andrahandsvärde (inte så viktigt, men ändå), bekvämlighet och hur snabbt den torkar - och detta får jag i en Reima, som stämmer överens med mina kvalitetskrav. En ICA-overall för 200:- kan inte uppfylla de kraven. Men att det står Reima i den och kostar 1500:- so what? Helt ointressant, för mig iaf - men uppenbarligen inte för andra.
  • Linda1976

Väntar fjärde: Inte alla - det står på specifikt vilka som går i torkskåp/tumlare ocn inte. Ffa babymodellerna går INTE.

• Linda1976
    Väntar fjärde skrev 2007-09-08 13:14:09 följande:
    Ok det FINNS reimor som går i torkskåp från 06...
    Precis! Sorry - men faktafanatikern i mig slog till!
  • Linda1976

Kan bara hålla med myskatt!

Linda, faktafanatiker, språkpolis och vardagsglamourberoende.
Svar på tråden Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??