Inlägg från: tessan27 |Visa alla inlägg
  • tessan27

Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??

Självklart måste man inte köpa dyra märeks kläder till sina små barn... Nu tillhör väl jag en av dem som gör det men jag köper aldrig dessa saker till fullpris. Handlar massor på tradera eller på någon trevlig rea. Sen har jag en teori. Efter som jag är ett fan av tradera så har jag märkt att det faktiskt kan löna sig och inte alls bli dyrare att köpa tex reima eller Polarns ovealler eftersom andrahandsvärdet är så högt att man får tillbaka en stor del av vad den kostade när man sen säljer den. Och då kan det ju faktiskt bli så att man till och med tjänar på det. Köpte tex en reima tec till dottern för halva priset när Guppi affären här hemma la ner. Sen skulle en sko affär lägga ner här också och de reade ut ecco och viking, passade på då. Fick super bra saker billigt. Och dessa saker kan man sen få till baka pengarna nästa år när dottern växt ur dem.

• tessan27

pemi: Men overallerna blir ju inte våta inuti så de behöver ju inte torktummlas...

• tessan27

dem böver ju inte hänga i torksåk menar jag förstårs

Jobbar på förskola och tyvärr så har många som jobbar innom barnomsorgen... de som jag känner i alla fall... inte så stor koll på dessa nya fuktionskläder.

• tessan27

Många här säger att en ett åring sitter mycket i vagnen och inte blir blöt och kall. Så vitt jag vet så går många nyss flyllda ett åringar på förskola och är ute varje dag i alla väder... Förstår heller inte resonemanget att man inte vill ha de bättre overallerna på barnet som är på förskolan... det är ju där dem är ute, kanske inte lika mycket hemma och det är där dem fryser...

• tessan27

Som någon sa tidigare så är nog de flesta overallerna bra i nyskick och håller sig nog bra en säsong. Men ska man köpa overall som nästa barn ska ärva eller så så skulle jag rekomendera de lite dyrare för dem håller i flera säsonger. Och som sagt det är de barnen som har gamla ärvda (billiga) overaller på förskolan som fryser och blir blöta.

Svar på tråden Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??