Inlägg från: myskatt |Visa alla inlägg
  • myskatt

Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??

Nej jag skulle inte ta på en ettåring nån billig overall från ICA som tar in vatten som en disktrasa och blir kall och stel!

Min tjej va ett förra vintern och hon åkte massa skoter, pulka och va ute i snön. Varför ska en ettåring som kan krypa och kanske gå bara sitta i vagnen?

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • myskatt
    MBert skrev 2007-09-08 13:30:50 följande:
    En ettåring som inte börjat på dagis är inte ute i ur och skur

Förhoppningsvis finns det många föräldrar som är ute mycket med sina barn även hemma!

Som sagt, vi var ute flera timmar varje dag med vår ettåring förra året. Åkte pulka, skoter, byggde snögubbar etc.

I sin billiga från KappAhl var hon genomblöt efter fem minuter i slask men med Reiman blev hon aldrig blöt och den var redo att gå ut med igen på eftermiddagen.
  • myskatt
    Väntar fjärde skrev 2007-09-08 17:22:07 följande:
    TS skriver:"För det andra förstår jag inte varför det är såm hysteri att man måste höpa vinteroverall i början på september redan."Jag har tre barn. Barn som också skall ha julklappar... Skall jag handla allt i december?Dessutom är min erfarenhet att det är väldigt utplockat på vinterkläder redan i oktober....
    Va, ska du bara handlajulklappar i dec .

Vi ska även handla tvåårspresenter så jag köpte Tildes Reima för 500:- på Blocket i juni typ. Bara att passa på medan det är billigt!
  • myskatt
    TG6500 skrev 2007-09-09 19:55:38 följande:
    Du behöver inte köpa dyr overall till din ettåring. Få ettåringar är så mycket ute och leker i snö att de blir blöta. Och varma blir de ändå när de sitter i åkpåsen i vagnen. Vad jag däremot skulle tänka på är att köpa en smidig overall, dvs en overall som passar just ditt barns proportioner. Annars kan du alltid köpa en begagnad kvalitetsoverall t.ex. mikk-line kostar inte mer än 1-200 kr på tradera, då får du en varm vatten och vindtät overall i klass med reima för priset av en billighetsoverall.
    Fast å andra sidan kan man få en Reima Tec ballongmodell i stl 80 för 300 på Tradera!
  • myskatt

Jag hade alltid skitskor från Domus etc när jag va liten. Det tänker jag inte utsätta min dotter för .

• myskatt
    misssecret skrev 2007-09-10 07:32:16 följande:
    Nu har jag inte läst alla svar men jag tror nog de flesta håller med mig när jag säger att det är trams att bara köpa en massa dyrt, billiga kläder kan vara lika bra.Där var förresten ett test i Vi föräldrar där de testade vinteroveraller och Lindex blev bäst i text och pop var bland de sämsta, så det så!!!
    Men Pop har tre olika overallmodeller med olika funktioner. En suger, skulle själv inte köpa den för den ser grymmt obekväm ut, med de andra två toppenbra .

Sen jämnför de som sagt äpplen och päron i det testet. De borde satsa på att jämföra bävernylon med bävernylon och funktonsmaterial med funktionsmaterial.
  • myskatt

Det finns vissa modeller som går att ha i torkskåp.

Men eftersom de inte blir blöta (inte de min tjej haft iaf trotts timmar ute i slask hasandes innan hon kunde gå) behövs det inte .

Svar på tråden Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??