Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??
Nu måste jag lägga mig i när du nämner ordet vuxenmobbig. Titta på dina egna ord och förklara varför DU känner behov av att skriva : "Tycker det är konstigt att folk har mage o sitta o klanka ner på andra för att andra har råd/vill/prioriterar annorlunda med kläder som faktiskt håller för klimatet och inte bara för plånboken, bara för att de själva inte har råd/vill/priroiterar likadant..." och "Håll ni i era plånböcker så håller vi i kvaliten på barnens kläder!!"
Jag håller med dig om att man inte behöver vara "märkesfreak" om man köper "märkes-overaller". För mig är dock "märkes-kläder" typ Gucci och Prada men de "dyrare" overallerna vi pratar om här i tråden är jättebra. Har inte själv provat eftersom vi tillhör en av de familjer som BÅDE prioriterar att hålla i plånboken och kvalitet på barnens kläder. Det ena behöver inte utesluta det andra.
Jag tycker det är synd att man som TS ska känna sig rutten om man inte har råd att köpa annat än de billigaste. Sen kan man ju vara som jag, som visst inte har mycket pengar, men köper oftast det billigaste eftersom jag har bra erfarenhet av just "billigare" kläder.
Jag tycker även synd om dig om du känner dig påhoppad, för ingen har väl rätt att klanka ner på någon annan för deras val?
Jag kan verkligen inte bry mig mindre om vad andra köper för kläder till sina barn, oavsett om man har mycket eller lite pengar. Däremot kan jag tycka det känns "onödigt" att ha typ vita LaCoste jeans för 2000 kr på en 2-åring att ha på skogsutflykten på dagis - men det är ju ett annat ämne!
Väntar fjärde skrev 2007-09-19 07:44:27 följande: