Inlägg från: BossOrange |Visa alla inlägg
  • BossOrange

Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??

Vad gäller skor är "märkes-skor" bra, till skinndad från billigare sm oftast är i konstmaterial, medan de dyrare är oftast i skinn och naturmaterial.

JAg har köpt dyra "märkes" skor till min 1åring, eftersom en 1-åring inte kan säga till om fötterna är kalla etc. Skor måste andas och jag köper skorna för KVALITETEN - inte märket i sig.

Och den "märkes"jacka jag köpte - OJ vad bra den är medan den jag köpte på Hm är nopprig, märket avskavt, trådar som lossnat mm.

• BossOrange

Glömde infoga ett citat till min text. Exempelvis skor från Ica kan göra fötterna kalla och fuktiga...Inte alla, men köper du ett par Kavat kan du reklamera dem om de inte håller värmen. Trr inte att Ica tar tillbaka skorna om de "är lite kalla"

Emma Petersson skrev 2007-09-09 20:01:09 följande:

Det viktigaste är inte att kläderna är dyra, det viktigaste är ju faktiskt att den är varm, och det kan även en overall från ica vara!
  • BossOrange

Lindex är ju inte billigast i stan utan jag tror att de har helt ok barnmärken, om än inte dyra märkeskläder. Dock håller jag fast vid att jag tror att PAX och Kavat skor är bättre än Ica Maxis eget märke - typ

misssecret skrev 2007-09-10 07:32:16 följande:
    Nu har jag inte läst alla svar men jag tror nog de flesta håller med mig när jag säger att det är trams att bara köpa en massa dyrt, billiga kläder kan vara lika bra.Där var förresten ett test i Vi föräldrar där de testade vinteroveraller och Lindex blev bäst i text och pop var bland de sämsta, så det så!!!
  • BossOrange

... men även så tycker jag att många av de billigare overallerna/kläderna är skitfula.

Så ja - hellre en dyrare overall som jag tycker är snygg än den billigare som är ful.

Men det är ju bara jag. Vad andra sätter på sina bar bryr ag mig ite om så länge jag inte ser att barnetfar illa. Och i detta forum lär ju inte det vara fallet....

Svar på tråden Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??