• Leos och Vincents mamma

Farligt att få ett lätt slag i ryggen?

Jag är gravid i vecka 11 o vi har en son som är 2,5 år oxå. Han har lite svårt att förstå att han ska ta det lugnt med min rygg o mage nu när jag är gravid så han kan komma o slå till mig lätt i ryggen eller låtsas hamra på mig med en leksakshammare.
    Nu är jag jätterädd att jag kan få missfall av det. Kan man det?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF mars-08
  • Svar på tråden Farligt att få ett lätt slag i ryggen?
  • mamsen76

Varför skulle du kunna få missfall för att din son slår dig lite i ryggen?

På sophögen låg en giraff......
  • Lola Jämtland

Va...nä...
    Vore det så skadligt så skulle en gravid tex inte kunna åka bil eller buss pga alla gupp o sånt där man kanske studsar till lite.....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Mörköbarn

Barnen i magen är mycket mer skyddade än man tror. Det är absolut ingen fara!

Om du skulle bli ordentligt misshandlad senare i graviditeten av en vuxen så kanske det skulle finnas en risk att du skulle få missfall, men inte av en 2åring.

• listo

Nej för sjutton, det är ingen fara för missfall på grund av såna saker. Du behöver inte oroa dig för det!

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • Rosa Kitty

Hej Leos mamma

Du ska inte vara orolig, ditt barn ligger skyddat inne i livmodern. Själv var jag med om en bilolycka i v 10, blev halvhysterisk då men bebisen mådde fint fint i magen och gör det fortfarande, är i v 21 idag. Vi gravida är mer känsliga än barnet i magen

Lycka till

• Leos och Vincents mamma

Ok, tack för era svar. Är så himla nojjig med detta kring missfall, har aldrig haft ett så därför känner jag mig så orolig att det ska hända mig.
    Som nu på kvällen så har jag busat med våran son o sprungit omkring o jagat honom o kittlat honom masssor som han älskar, men sen var jag tvungen att sluta för jag fick så ont magen o då blir jag genast orolig..
    Ni kanske tycker att jag är töntig..

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF mars-08
Svar på tråden Farligt att få ett lätt slag i ryggen?