• juciefruit

Vi som gått över tiden, ska vi peppa varandra lite?!

Hej!

Känner ni er också trötta på ordspråket; "den som väntar på nått gott, väntar aldrig för länge"....

Jag förstår att jag inte är ensam om att gå över tiden, har "bara" idag gått över med 3 dagar. MEN vad detta är jobbigt, speciellt när det känns som att alla andra som skulle ha samtidigt redan fått barn.

Nu känner jag verkligen att jag behöver prata med andra som känner samma sak

• Svar på tråden Vi som gått över tiden, ska vi peppa varandra lite?!
  • Stanna

Är också tre dagar över tiden nu... Men jag har haft kraftiga mensliknande smärtor inatt + blodblandad flytning igår så jag hoppas ju att det snart drar igång på riktigt.

Vid min förra graviditet blev jag igångsatt bf+15 och dottern kom bf+16 och den väntan var lång!!!

Men dom kommer ut förr eller senare, och med en hel graviditet bakom sig spelar egentligen inte nån vecka hit eller dit nån roll. Fast längtan är ju så stor så man nästan går sönder...

• Pentan

BF+6 och i dag är jag på ett jävulskt humör....

Hade så starkt hoppats på att bebis skulle ha kommit i går...

• En bebis i magen

BF+5 idag...
    Inte något har hänt. Inga flytningar, inga menssmärtor, inget. Jag tror att min bebis har ångrat sig...

• IdaN

Hej här är en till som ligger på bf+3 och jag är så trött på att vara gravid och otymplig så jag gör allt som kommer i min väg för att min lilla flicka ska komma ut.Jag har haft förvärkar till o från sedan v 30 men den senaste veckan har det varit jobbigt och inte kan jag sova på natten heller men dom senaste två nätterna är värkarna som bortaGråterFast idag har jag ett grymt tryck neråt så jag hoppas att det inte är långt kvar känner lite molande värk i ryggen men de har jag haft länge.

Tänkte fråga er om ni har flytningar som luktar lite konstigt mina kommer stötvis och luktar lite som sädesvätska,är detta vatten eller är det bara konstiga flytningar?

Sonen kom på bf+16 efter igångsättning pga att de inte satte igång efter vatten avgång på bf+14.så denna väntan är så lååååång

Styrke Kramar till er alla som väntar på era bebisar

Casper ska få en lilla syster med bf 5/9
  • lindaha

Jag har också bf+3 idag och det är rent ut sagt skitjobbigt!
    Var hos läkaren igår och jag hade en omogen tapp och hon trodde inte att bebisen skulle komma ut den närmaste veckan!
    usch inge kul alls att höra :(

Jag är så rädd att jag ska få en jättestor bebis eller att någonting ska hända nu dom sista dagarna.
    Har ni täta kontroller hos eran bm?
    Jag har inga besök hos min bm alls utan fick en kontroll på uppsala nästa fredag. Känns läskigt att gå en hel vecka på övertid och ingen kollar hur det är.

• Stanna

Jag har inte heller nån ny tid hos bm. Var där igår och allt såg bra ut. Nästa tid som jag har är 19/9 på förlossningen för bedömning av möjligheten till igångsättning.

• IdaN

jag har tid till min vanliga bm på onsdag och det är en vecka efter bf och om hon inte har tittat ut efter det besöket så får man komma till spec mvc för bedömning en vecka senare.

Men jag är lite förbryllad över hur stor min bebis kommer bli om jag går 14dagar över tiden eftersom hon på vikt ul vägde 4kg på själva bf dagen undrar hur mycket dom lägger på sig när man går över tidenFundersam

Casper ska få en lilla syster med bf 5/9
  • Nathalia

Är inte över tiden, även om det nästan känns så för mig.

Men ville bara ge er min peppning och hoppas det sätter igån nu i helgen för er.

• race

Jag är jätteless på att bebisen aldrig tittar ut, bf+13.....ska på koll hos bm på måndag, men har inga större förhoppningar om att bebisen tittat ut innan dess. Det blir väl som med mitt första barn, 20 dagar över tiden, sen igångsättning...Jag som trodde att det skulle bli senast bf denna gång men ack så fel man kan ha!

• Lilly Li

Bf+5 idag... Inga tecken på att den lille vill ut!
    Har ställt in mig på ett nytt senast datum den 18, då blir det koll på förlossningen och förmodligen igånsättning enligt BM. Ska till henne på måndag och höra vad hon säger...
    Både mamma och svärmor har gått över typ två veckor med alla!

Svar på tråden Vi som gått över tiden, ska vi peppa varandra lite?!