• Tilde å Nova

Vi minns gamla svenska serier..

Här kan vi samlas och diskutera gamla serier som vi minns och antingen hatade eller älskade..
    Vem minns inte Rederiet, Varuhuset, Tre Kärlekar osv..?

Kom in här å diskutera dina favoritserier eller kräks över de du hatade..

Tilde juli 2003 & Nova maj 2007
  • Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..
  • Tilde å Nova

Jag kom och tänka på en serie som jag minns att mamma och pappa tittade på när jag var lite mindre, och som även jag tyckte var "kul" att följa..

Den handlade om ett par stycken par som bådde i ett radhusområde...var nog 90-talet den gick på..nån som vet vilken jag menar? Jag skulle så gärna vilja se den igen men kan inte komma på vad den hette..

Har för mig att Solveig Ternström (http://images.google.se/images?q=solveig%20ternstr%C3%B6m&ndsp=20&svnum=10&um=1&hl=sv&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi) var med i den men e ej hundra..

• Kristin24

Goda Grannar tror jag det hette och sen den där serien om en by som de gjorde nya avsnitt till här på 2000-talet.

Go och glad Kexchoklad
  • Toxiclady

Tilde å Nova skrev 2007-09-08 19:32:48 följande:

Jag kom och tänka på en serie som jag minns att mamma och pappa tittade på när jag var lite mindre, och som även jag tyckte var "kul" att följa..Den handlade om ett par stycken par som bådde i ett radhusområde...var nog 90-talet den gick på..nån som vet vilken jag menar? Jag skulle så gärna vilja se den igen men kan inte komma på vad den hette.. Har för mig att Solveig Ternström (images.google.se/images%20ternstr%C...) var med i den men e ej hundra..
    "Svenska hjärtan" hette den serien, var jättebra!
  • Tilde å Nova
    Toxiclady skrev 2007-09-08 19:35:21 följande:
    "Svenska hjärtan" hette den serien, var jättebra!
    Jaaaaaaaaaaaaaa! Så hette den ju!
    Åhh jag får sånna nostalgitrippar när jag tänker på den..
    När gick den eg? Skulle se den igen..
  • Kristin24

Neeej Svenska hjärtan menar du nog...där en gubbe klipper gräsmattan mitt i vintern...hahaha

Go och glad Kexchoklad
  • Tilde å Nova
    Kristin24 skrev 2007-09-08 19:34:56 följande:
    Goda Grannar tror jag det hette och sen den där serien om en by som de gjorde nya avsnitt till här på 2000-talet.
    Hmm? *minns inte*

Vad var det för serie? Om en by? *tänker så det knakar*
Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..