• Tilde å Nova

Vi minns gamla svenska serier..

Här kan vi samlas och diskutera gamla serier som vi minns och antingen hatade eller älskade..
    Vem minns inte Rederiet, Varuhuset, Tre Kärlekar osv..?

Kom in här å diskutera dina favoritserier eller kräks över de du hatade..

Tilde juli 2003 & Nova maj 2007
  • Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..
  • solrosblad

Pappa Pellerinis dotter
    Gick ngn gång på -70 talet som barnprogram, ngn minns???

• solrosblad

Det fanns en serie på -80 talet som hette ngt med "dina mörkblå ögon" ??? Mona Selitz var med i den, tror det var en deckare.

• Ex ungue leonem

Hm var det "Ärliga blå ögon"?

solrosblad skrev 2007-09-09 15:09:50 följande:
    Det fanns en serie på -80 talet som hette ngt med "dina mörkblå ögon" ??? Mona Selitz var med i den, tror det var en deckare.
  • Kristin24

Minns ni dektetivserien om en dektetiv och hans hund, de bodde i en båt. Tror hunden hette Tubbe...

Jag gillade även Talismanen som de visade i repris nu i sommar.

Go och glad Kexchoklad
  • Trulis
    Kristin24 skrev 2007-09-09 16:54:36 följande:
    Minns ni dektetivserien om en dektetiv och hans hund, de bodde i en båt. Tror hunden hette Tubbe...Jag gillade även Talismanen som de visade i repris nu i sommar.
    Jaaa med Anders Ekborg var det va? Snoken tror jag serien hette.

Sen håller jag med om Dårfinkar och Dönickar! En av de bästa serier som gjorts..

Nån som minns "Det var då" ? Såpan där man började på 50-talet?
  • memelie
    Trulis skrev 2007-09-09 21:03:13 följande:
    Jaaa med Anders Ekborg var det va? Snoken tror jag serien hette. Sen håller jag med om Dårfinkar och Dönickar! En av de bästa serier som gjorts.. Nån som minns "Det var då" ? Såpan där man började på 50-talet?
    skulle presis fråga om det var någon mer än jag som kom i håg" de va då"

jag avr inte så gammal när de gick men tyckte de va jätte bra!

Storstad någon ??? oxå en bra serie!!
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Trulis

Storstad... har ett svagt minne, men inget jag följde.

Det var då däremot tyckte jag det lyckades få till ´ritkigt bra, med miljöer och allt.

• memelie
    Trulis skrev 2007-09-09 21:11:29 följande:
    Storstad... har ett svagt minne, men inget jag följde. Det var då däremot tyckte jag det lyckades få till ´ritkigt bra, med miljöer och allt.
    jag fick oftast inte se storstad! men när jag fick sat jag som klistrad!! *ler
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Fjuppan

Jag som är 70-talsbarn minns "Kråkguldet", "Kullamannen" och Himmel och pannkaka" (sistnämnda handlade bl a om ett polkagrisrandigt flygplan). Andra serier jag minns som himla bra är "Sinkadus", "Lösa förbindelser" och "Xerxes".

Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..