• eleonore

Dubbelvagn. Hjälp!

Vi kommer att ha drygt ett och ett halvt år mellan barnen. Jag avskyr att leta efter vagnar och skulle därför vilja ha lite hjälp.
    Vet ni någon bra dubbelvagn där man kan ha båda barnen mot sig? Vi bor på landet med grusvägar och behöver alltså ha en vagn med bra däck.
    Hoppas att ni kan hjälpa mig

• Svar på tråden Dubbelvagn. Hjälp!
  • eleonore

I en UL vagn går det inte att ha båda barnen mot sig, och det är egentligen det viktigaste kriteriet för mig. Annars är dom helt perfekta, så lätta att köra med.

• SofieBorén

ÅÅÅ då va d värre ja... D vill ja me faktiskt...

• bambigirl

Vi bor också på landet med grusvägar och lera överallt. Till promenaderna här omkring har vi köpt en begagnad emmaljunga syskonvagn för 300 spänn. Bor man så man behöver en traktor så får man köpa en sån

Till att gå på stan med tänkte jag nog ha lillbebisen i sjal och pojken i sin enkla sittvagn. Jag kommer ha 15 månader emellan. Märker vi att vi behöver ha en smidig "gå på stan"-syskonvagn så köper vi den sen.

• eleonore

Zazla - Det blir nog en emmaljunga twin cerox. Sambon älskar den, och som du skriver så kan man ju inte få allt.

• zazla

City Elitevagnen är iofs ett alternativ om man vill ha en lite smidigare vagn. Jättesmidigt att man kan vända barnen åt vilket håll man vill och så. Men den känns väldigt plastig och skranglig. firstwheels.nl/sv/city_twin/

Carena har nyligen kommit ut med något liknande men den finns inte i butik än.

• Alle

Brio Double Wave - en stadig syskonvagn där du kan ha båda barnen vända mot dig, men också lätt skifta över till framåtvänt läge genom att bara fälla över styret.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • eleonore

Bambigirl- Ja det var ju också en bra idé. Jag går ju faktiskt mest här hemma. 
    Va elak du är nu fick jag ju ännu mer att fundera på :)

• Smurflovve

Jag lovar dig. Babytravel med liggdel till är KANON!!! Sålde min för inte så längesedan och gud vad många ringde!! Alla vill ha en sådan nu och jag kan säga att de är kanonsnygga o praktisk!! Inte så dyr heller för den delen

• Smurflovve

oj såg inte att du ville ha båda barnen vänd mot dig, men liggdelen där bebisen ligger är vänd mot dig, fast inte den äldsta dock, men min son avgudade denna vagnen!! "åka vagn" sa han heeeela tiden

Svar på tråden Dubbelvagn. Hjälp!