• blueangel

Hur hittar man nya vänner?

Jag vill hitta fler tjejkompisar i stan!! Bor i linköping sedan 1 år (snart) & vill hitta fler vänner! På jobbet är det ont om de, åh jag pluggar inte, vilket hade gjort saken lättare! Saknar mina gamla vänner & längtar efter nya!

Vill lära känner både tjejer (för min del) & gärna par! ;) Både jag & min sambo känner saknad efter umgånge!

Hur gör man?
    Finns det någon hemsida? Alla kontakt sidor handlar om kärlek... eller?

• Svar på tråden Hur hittar man nya vänner?
  • Häxanbu

Har samma problem som dig fast jag bor i malmö o känner mig lite ensam utan vänner umgås jämt med sambon o barnen förutom när jag får hoppa in på jobbet dvs.
    Hoppas det går bra för er!!!

• saussure

Det är fasen så svårt som vuxen - det är ju inte som när man var liten och sprang ut till närmaste sandlåda och hittade en annan skitig unge att leka med
    Jag kommer från Hudiksvall från början, men i en sån liten stad blir inga kvar och alla barndomsvänner har spridit sig över hela landet. Själv hamnade jag i Västerås efter gymnasiet och har bott där tills för tre veckor sedan - nu har jag flyttat till kärleken i Norrköping och började nyss ett nytt jobb.
    Allt flyttande fram och tillbaka gör det också svårt att få kontakt med folk. Jag menar - människor träffar man ju hela dagarna men det är ju inte alltid man hittar just de som man trivs med. Förutom sambon så är jag fortfarande helt ensam här i Norrköping och jag vet sedan tidigare att det tar ett tag att komma in i en ny stad.
    Men det är väl bara att hålla ut och se vad det finns för människor här - annars så får väl du och gubben komma över och ta en kopp kaffe :-P

• blueangel

Jaa tänk om man hade kunnat hoppa ner i sandlådan & hitta en ny kompis att leka med!!
    Det känns väldigt trist att bli vuxen...

Denna sida riktar sig till familjeliv (uppenbarligen) annars är det en toppensida att bygga kontakter i!
    Tycker det är synd att ingen har kommit på en vuxen kontakt sida innom vänner-sök! Ska det vara så svårt!?

Hade jag varit expert på webbsidor vet jag vad jag hade pysslat med!!

Hehe ja en dag kanske vi kommer över på kaffe (te tack!!)

• saussure

Affärsidé minsann!
    Kontaktsida för enbart polare Många andra kontaktsidor "ska ha" funktionen att träffa vänner också, men det fungerar ju sådär... Vet att när en av mina vänner flyttade till Göteborg så försökte hon lära känna folk genom typ e-kontakt och liknande men alla ifrågasatte ju varför hon hängde där om hon varken ville ha sängvärmare eller kärleksförhållande, så hon gav upp, stackaren.

Så, här slår vi ett slag för "nätdejting" för vänner!
    Måste ju också påpeka att två av mina närmaste vänner har jag lärt känna av en slump via ett musikcommunity för några år sedan - dessutom träffade jag sambon på samma ställe *ler*
    Heja internet...

• Trossens mamma

På FL

Mamma till Lova och Alvin
  • blueangel

Trossens mamma -Det svåra med FL är ju att de flesta har barn, väntar barn eller planerar ganska snart!!
    Det tråkiga är att min sambo knappt vet om han vill bli pappa... det vore roligt att lära känner vänner som inte har barn just nu!

Man annars är ju Fl verkligen toppen bra! ;)

• Trossens mamma
    blueangel skrev 2007-09-08 21:02:19 följande:
    Trossens mamma -Det svåra med FL är ju att de flesta har barn, väntar barn eller planerar ganska snart!! Det tråkiga är att min sambo knappt vet om han vill bli pappa... det vore roligt att lära känner vänner som inte har barn just nu!Man annars är ju Fl verkligen toppen bra! ;)
    det är visserligen sant.---
    Mamma till Lova och Alvin
  • blueangel

Jag kan gärna lägga fram kontakthemsidan som id´till rätt pesron!! men var finns den personen? Tål att funderas på!!!
    Internet världen ska ju ha allt, men inte söka vänner service!!

Jag har försökt med spraydate (träffade en av mina bästa tjejkompisar där) & mötesplatsen... men det fungerar ju inte! Man tolkas ju hel-fel!

• Creyla

Jag tror din affärsidé kan funka...varför startar du inte en vuxensajt? Tror det är många som skulle nappa. Jag skulle det definitivt. Har gått ensm här i två år och är så grymt uttråkad så det finns inte. Lite fler vänner hade inte varit fel.

• blueangel

Vad duktig man var på att skriva & formulera sig! Trött redan..?

Ett förslag är att gå kurser innom något av sina intressen!
    Men jag känner mig "för vuxen" att väga ta den kontakten! Man vågar inte riktigt... Jag tror också som svenk är man mer försiktig! Till & med våra grannar norrmännen är mer öppna, härliga personligheter... :)

• blueangel

hehe ska bara hitta en datanörd!

Svar på tråden Hur hittar man nya vänner?