Barn med psoriasis?
Känner mig så okunnig! Hjälp mig! :)
När visar det sig att man har psoriasis? Kan en bebis få det? Hur märker man det? Hur behandlas det på bebisar/barn? Är det dyrt?
Svara på allt ni kan tänka er! :)
Känner mig så okunnig! Hjälp mig! :)
När visar det sig att man har psoriasis? Kan en bebis få det? Hur märker man det? Hur behandlas det på bebisar/barn? Är det dyrt?
Svara på allt ni kan tänka er! :)
Psoriasis brukar inte visa sig förrän i 20-årsåldern tror jag. Mildare form av psoriasis behandlas med kortisonkräm.
the bumblebee: min make har och han fick först i den åldern och jag har för mig att jag hört/läst att det inte brukar visa sig förrän man är större kommer dock inte ihåg exakt ålder.
jag har haft psoriasis sen jag var 8 år...
Mamma hade det innan dess.. Men hennes var som värst när hon var mellan 12-17 år.
Min mormor led hela livet av sin psoriasis - över hela kroppen. Hittade aldrig nån bra behandling - trots många hudkliniker.
Min mamma hade riktigt svår Psoriasis som barn. Jättemycket i hårbotten och under fötterna.
Är glad att jag bara har ärvt lite besvär på armbågarna - som nästan bara bryter ut när det är stressigt. Psoriasis kan vara psykopsomatiskt.
TS:
Jag vet inte hur man kan få det diagnostiserat - antar att du får vända dig till din vårdcentral i första hand och be om remiss till hudklinik. Krämer och salvor är dyra, solbehandling funkar ibland bra oxå. Hoppas att din lille inte har denna åkomma