Inlägg från: Izamoon |Visa alla inlägg
  • Izamoon

schäfer xxl

Hejsan jag undrar om det är någon som vet hur en schäfer xxl är till sättet och vart man ev kan få tag på en , kanske rent av finns nån här inne som har en sån. Är lite intresserad av en sån tycker dom är så fina.

• Svar på tråden schäfer xxl
  • Izamoon

Har sett flera sånna anonser på nätet vet ej riktigt men det kan vara samma som shilo schäfern vet bara att dom är större å hållbarare än dom vanliga enligt vad det stått iaf har bara läst om dom. För jag har ingen aning om vad det var innan jag såg vissa anonser men nu finns det inte så många längre kan ju vara nå blandras men jag vet ej är väldigt nyfiken.

• Izamoon

ja jag är ute efter en hund jag kan jobba med men var lite nyfiken på det som jag hör å ska jag ha en schäfer så blir det nog nån med tyska gener håller faktiskt med Trollkarl dom svenska schäfrarna ser fördjävliga ut. Det var insider som gjorde inslaget med dessa sönderavlade djur. Tyckte så jävla syn om schäfern som var med i studion syndes på den att den mådde fördjävligt.

• Izamoon

Hmm ja egentligen spelar det nog ingen roll vart den kommer ifrån om den är svensk eller tysk men det finns inget fulare än när dom ser ut som en skidbacke å det kan inte vara speciellt bra för hunden att gå så heller.....många hndar man ser numera tycker jag går så. Tycker det är så jävla synd att schäfern är sönderavlad för det är en jävla fin hund har alltid gillat schäfern och har även haft ett par sj. Alla har ju sin åskit när det gäller allt. Men det finns alltså ingen som kan säga riktigt vad en shilo schäfer eller schäffer xxl är för nått eller?
    Ska se om jag ev kan hitta nån anons där dom finns.

• Izamoon

Ja jag ska leta med ljus å lykta efter en bra kennel som ser till hundens bästa men tyvär är det ju svårt idagens läge det är ju så mycket oseriöst nu för tiden å jag som inte köpt via kennel tidigare utan av privatpersoner vet inte hur man kollar om kenneln är seriös vad man ska kolla på m.m. men jag har nog bara haft tur med mina hundar. Jag tyckte oxå CM var bra till viss del av hans uppfostring eller vad det är men efter det jag läst nu så vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Vill ju ha en hund som håller.

• Izamoon

Föresten nån som vet om det finns nå bra anonssider man kan kolla lite på oxå?

• Izamoon

Ja jag vill ha en hund som jag kan träna ev agilliyt , spår eller nått sånt men ska ju även kunna vara en bra familjehund eftersom jag har 2 små barn oxå.

• Izamoon

Ja jag är ganska aktiv av mig själv är ofta ute å går i skog och mark men tacklade av lite när vi var tvungna att ta bort vår förra hund....han var min kamrta på alla sätt och vis ( blandning schäfer/gråhund) å han var jättebra med våran dotter när hon började gå hon höll honom i pälsen han härdade ut fast han hade en jättesvår höftskada pga rejäl misshandel från förra ägaren. Känns lite svårt att skaffa ny hund fast det var så längesen det hände nu känner nästan lite skuld. Men jag vet ju att det var det bästa för honom att få komma till grönare ängar å han såg så himmla tacksam ut när han somnade in. Men nu har vi bestämmt att det är dax igen iaf å både jag och min sambo har haft schäfer tidigare å tycker det är underbara hundar å vet att dom kräver en hel del motion å träning men vi är beredda att ta det *L* men har även lite andra raser på planerna vill kolla runt lite oxå först men det lutar åt schäfern. Golden finns oxå i tankarna liksom shabrador äv en shabradoren är ju en underbar hund men man måste ju höra sig för lite om olika raser. Har hört mycket negativt om golden på sista tiden oxå men som sagt var det är ju vi mäniskor som gör hunden till viss del iaf. Men det vi vet iaf är det det är mellanstor hund vi vill ha iaf. Det kanske finns nån här som ev rekomenderar nån annan ras kan ju kanske finnas nån ras som man inte vet finns eller som man kanske inte alls tänkt sig.Ja nu blev det ett ganska lång inlägg om lite allt möjligt tror jag men det blir nog bra

• Izamoon

Ja så nu får man börja leta lite å kolla runt vad som finns å försöka kolla upp några uppfödare

Svar på tråden schäfer xxl