Inlägg från: trollkarl |Visa alla inlägg
  • trollkarl

schäfer xxl

snusmumriken2 skrev 2007-09-10 11:08:11 följande:
    Exakt VAD är det han gör som är så bra då?Förklara för en Milan-oinvigd...
    ja, titta på rogramen du så kan du skaffa dig en egen uppfattning..

jag har min, och det är att han är riktigt duktig..
    på hund som inte kan gå i koppel, till aggresiva hundar..

han har en pondus som ni nog inte har tillstymmelse till =)
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 11:13:06 följande:
    En hund som ser upp till sin flockledare visar repekt på andra sätt än att krypa för sin förare...En hund som kryper är ingen glad hund. En hund som inte är glad är inte lycklig... osv...Tänker inte diskutera huruvida din hund är bra eller inte då jag inte känner den.Nyfiken, tävlar du nåt med din hund? (Är det en schäfer? har inte riktigt fått det klart för mig).
    nope, jag jobbar på andra sätt med min hund.. tävlingar är i mina ögon prestige, och inget annat, och ett sätt för att en kennel skall bli större o större o ta mer betalt =)... min åsikt, ingen annans, jag kan tänka snett, mitt val..

jag ser till hunden och inte till kennelnamnet eller bakgrund..

en hund lever i nuet och inte på vad den har tävlat i tidigare..
  • trollkarl

återigen ang stackel, så kan ni själva se att han säger att han inte vill anävnda det, men familjen ville det.. ang elhalsband så tar han det som sista utväg mitt damskap =)

jag tvivlar på att ni har sett mycket av honom, och hans serier..

samma med att han gör exakt som man gör i en riktig flock, tar sin plats, står högst i rang etc etc..

• trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:01:01 följande:
    Öh... Vad är det för hundtränare då som använder sådana verktyg MOT SIN VILJA?! Bara för att nån säger åt mig att misshandla min hund så GÖR jag inte det!!Nu sjönk han ännu mer...O angående det där med sista utväg... kan man inte "få ordning" på en hund utan att använda metoder som går ut på att göra illa hunden så bör man nog se sig om efter ett annat yrke...
    men du är inte den mest framstående hundpsykologen i världen iaf...
  • trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 12:01:05 följande:
    Och han kan "tala med hundar"?... Trots det så går han på ägarens önskan?... Det talar bara ännu mer för att han inte vet vad han pysslar med :-PHur går det med kennelnamnet? :-P
    dom ville ha det, och det är inte misshandel i mina ögon, du vet heller inte hur länge han hade det på...
    det rörde sig inte om lång tid alls, utan ett sätt för honom att få hunden ur sin fas, och in i ett mer naturligt stadium..

samma gäller elen, det är för att bryta ett hårt invant mönster.
  • trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 12:04:15 följande:
    Jag vet vad syftet med att anävnda ett stackel är... Vet du?
    jupps.. det vet jag allt.. läs högre upp..
  • trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 12:03:39 följande:
    Hundpsykologer i allmänhet...är inte mycket att hurra för .... Dom borde ägna sig mer åt hund praktiskt...än att bara läsa böcker :-PHundpsykolog finns det folk som kallar sig efter en helgkurs!
    han är en pratiskt människa.. dom som bara tittar på en hund och inte gör nåt är psykologer i mina ögon..
  • trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 12:05:33 följande:
    Ehhhh??? Näää...det är inte alls huvudsyftet.
    jaså, berätta då du allsmäktiga...
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:08:52 följande:
    o vem har påstått det?Är absolut ingen hundpsykolog, däremot instruktör med rätt stor erfarenhet
    jojo, jag litar inte på instruktörer, då dom i många fall är helt av banan =)

ett exempel, min sambo hade med sin förra hund så han skulle få lite social träning till bruksklubben hör i kommun, hon fick till svar att vi tar inte in mördarhundar här... så mycket visste dom...
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:11:48 följande:
    Nu tycker jag faktiskt att det svamlas en del...Spelar det egentligen någon som helst roll om det satt en minut eller tio? Lika smärtsamt för hunden...O han som är sååå duktig, varför kan han inte bryta en hunds beteende på annat sätt än att använda dessa smärtsamma metoder?
    återigen för femtielfte gången, det var sista utvägen för just den hunden...

smärtsamt? nja, el är det inte, jag har själv testat stackel på mig själv och el för den delen, och det är inte spetsiga piggar, utan trubbiga som är obekävma enbart..
Svar på tråden schäfer xxl