Inlägg från: trollkarl |Visa alla inlägg
  • trollkarl

schäfer xxl

snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:14:53 följande:
    Tråkigt att ni blev bemötta så.O med anledning av detta så drar du alla instruktörer över samma kam? Trist eftersom du missar mycket kunskap som du skulle kunna ha nytta av...Vad hade ni för ras då som klassades som mördarhund rakt av?Är fö fortfarande nyfiken på kenneln...
    en blandning på grand danois och dobbermann..

det var bara ett exempel, jag har andra me för den delen..

nja, ajg kör mitt eget race, och jag får riktigt ritkgit bra hundar, som av tränare har blivit bra bedömda..
  • trollkarl
    Izamoon skrev 2007-09-10 12:17:58 följande:
    Ja jag ska leta med ljus å lykta efter en bra kennel som ser till hundens bästa men tyvär är det ju svårt idagens läge det är ju så mycket oseriöst nu för tiden å jag som inte köpt via kennel tidigare utan av privatpersoner vet inte hur man kollar om kenneln är seriös vad man ska kolla på m.m. men jag har nog bara haft tur med mina hundar. Jag tyckte oxå CM var bra till viss del av hans uppfostring eller vad det är men efter det jag läst nu så vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Vill ju ha en hund som håller.
    lyssna till ditt sunda förnuft istället och titta du vidare på CM... han är ju duktig trots allt..
  • trollkarl
    Izamoon skrev 2007-09-10 12:18:50 följande:
    Föresten nån som vet om det finns nå bra anonssider man kan kolla lite på oxå?
    vovve.net
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:28:46 följande:
    Har förstått att du kör ditt eget race. Antagligen är det så att dina träningsmetoder inte överrensstämmer med våra i SBK...Skulle vara intressant att veta vilka tränare som bedömt dina hundar o hur... Är dina hundar korade? MH-testade? Annat?Hur vet du annars att du har riktigt bra hundar?Bara nyfiken...
    för att jag är nöjd med hunden...
    för att ajg och hunden kommer överens. samt att jag står högre och han litar på mig till hundra %...
    och att han funkar ihop med nadra hundar, människor, och funkar i jobb..
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:38:37 följande:
    Men hur har du bedömt den? Besitter du den kunskapen att kunna bedöma en hund mentalt o exteriört? Eller är det en rent lekmannamässig bedömning? Då ger jag faktiskt inte så mycket för den, sorry.Vad arbetar du dina hundar med?Var inne på din länk. Kul att du hittat en hund du anser vara tilltalande.
    japp, underbara hundar, mycket hjärta och ett bra sinne..

min bedömning, gäller min sits, inte hur fackmännen bedömer...
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:47:51 följande:
    Ja, det säger ju inte särskilt mycket om dina hundar...Alla hundägare anser nog just sina hundar vara bra, men att påstå att man får fram riktiga kanonhundar som blivit bedömda av tränare kräver lite mer än att bara "tycka så själv".Sätter ärligt talat inte mycket tilltro till vare sig dina träningsmetoder eller kunskaper. Men alla är vi profeter i vårt eget land...
    jupps, visst är det så.. men visst, jag tar min canario när jag har fått hem han och tränat ett tag o åker upp till dig så får du beöma själv.. så kommer du själv se at jag har lyckats...
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:53:38 följande:
    Vad exakt är det du tränar? Har inte fått klarhet i det...Det fanns inget kennelnamn till den där jättebra kenneln med polishundarna eller?
    återigen som tidigare nämt en bit upp så nej jag har itne fått tag i det än..
  • trollkarl
    stina72 skrev 2007-09-10 12:56:02 följande:
    Trollkarl --> Ta ring upp Maria som har kenneln då och fråga
    måste få tag på min mor först, och jag försöker i skrivande stund..
  • trollkarl
    Udda skrev 2007-09-10 12:56:03 följande:
    Vilken va de? Den som va så vinglig eller?
    vinglig, och kapryggig, sönderavlad...
  • trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 13:00:24 följande:
    Man behöver inte vara allsmäktig för att veta huvudsyftet med stackel... Min fråga till dig Trollkarl var om Du vet det...
    återigen, jag vet, men du kan ju berätta det...
    om du nu vet det..

jag skrev högre upp en stor anledning till det..
  • trollkarl

en hund fel av alla... okej, vi vänder på det, varför plockas det in så mycket tyska gener i dom svenska?? jo, för att i sverige har vi ett blod som inte håller längre... titta rent statistiskt på hur mycket skador en schäfer har...

• trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 13:12:12 följande:
    Trollkarl: Vissa mig nån statistik så tittar jag gärna där ...Rent bullshit att vi har gjort slut på våra svenskalinjer... Däremot är det aldrig fel att utveckla våra svenska linjer...
    prata med försökrningsbolagen, dom har färsk statestik...
Svar på tråden schäfer xxl