• gutor

krypningar i benen...

Jag har fått problem med krypningar i benen sk.restless legs. Är det fler som har fåt det? Kommer på kvällarna. Är i vecka 29. Vad kan man göra för att lindra besvären?
    //gunilla

• Svar på tråden krypningar i benen...
  • Vanna

Hej!

Jag har också krypningar, det är jätteobehagligt. Det finns ett ämne (minns naturligtvis inte vilket just nu) som hjälper. Det finns i alla fall i bananer, har jag hört. Så käka en banan varje kväll, det kan hjälpa.

• NISnobben

Det finns en annan lååång tråd om detta! Tyvärr hittar jag den inte just nu - men om du vill kan du ju leta lite!

• Gahlin

Jag har haft det i ett par år!
    Jätteobehaglit. Prova att äta B-komplex forte ( 2 tabletter, en gång per dag), eller calcibena (en tablett om dagen), i en månad. På en del hjälper det med B-vitamin.
    Tyvärr har det inte hjälpt mig, så jag ska be om ett nytt tips nästa gång jag är där.

• Gahlin

Ja, bananer är ju bra! De innehåller just B-vitaminer.

• teten

HA!
    Äntligen någon med samma problem! Alla jag har pratat med har skrattat åt mig och inte förstått vad jag menar. De tror jag är nervös bara...
    Det kommer på kvällarna när man har lagt sig. Ska prova äta en banan innan sängen, det kanske fungerar. Tack!

• Ebba01

Jag har samma sak. När jag sitter i soffan på kvällen så känns det som om jag har tiotusen myrer som kryper på mig. Usch det är jättehemskt. Och sen på nätterna så får jag kramp. Är nu i v.29.
    Jag kan inte minnas att jag hade det när jag vänta mitt första barn.
    //Malin

• Gahlin

Har råkat sparka min sambo i huvudet några ggr ( Han brukar lägga sig skavfötters med mig när han ser på tv).

• cilla5

Jag har oxå problem med "krypningar" Så här kommer mina tips:
    Kalcium och Bvitaminer är bra så som sagt bananer!! Dricka mycket vatten samt lägga benen högt lindrar oxå!
    Jag har även köpt en Gel på Body Shop som heter Cooling Leg Gel och den är jätteskön att smörja benen och fötterna innan man går och lägger sig!

Inget av det här hjälper helt men dt lindrar MYCKET!
    Lycka till!

Marie v25

• aaaa

om ni har de krypningar/ilningar jag har samt spasmer, så tror jag att det är ischias :(
    man får ofta det som gravid med foglossning.
    det går för det mesta över efter förlossningen men vissa har kvar det och det är ju riktigt tråkigt.
    jag kan inte sova pga detta, men jag kom för ett tag sen på en grej som hjälper. tigerbalsam, man smörjer in utgångspunkten och följer en bit ned på benet.
    efter en stund bli man avdomnad i den delen och somnar jätteskönt :)

• Linelus

Jag vet vad ni menar! Men det är inte ischias! Det gör inte ont, utan det mer kryper och killas. Jag hade det även innan jag blev gravid, det är super-obehagligt! Jag får alltid känslan av att jag vill upp och gå!

Svar på tråden krypningar i benen...