krypningar i benen...
Jag har fått problem med krypningar i benen sk.restless legs. Är det fler som har fåt det? Kommer på kvällarna. Är i vecka 29. Vad kan man göra för att lindra besvären?
//gunilla
Jag har fått problem med krypningar i benen sk.restless legs. Är det fler som har fåt det? Kommer på kvällarna. Är i vecka 29. Vad kan man göra för att lindra besvären?
//gunilla
Ja det känns som att man har "spring i benen"
Men ischias är ju den sorten som utgår ifrån skinkan där nerven sitter.
Jag har iaf det, hoppas att ni andra inte har det för det är jobbigt.
ÄNTLIGEN!!
Några som förstår!! Har haft dessa krypningar i benen sedan jag var liten, men det har blivit värre nu. På kvällarna kan jag bara inte sitta stilla, måste sträcka på benen, böja på benen, sitta på dem, lägga dem högt, upp och gå, massera dem, slå på dem osv. hela kvällen. Men jag ska prova bananer och kalcium som ni sa. Man kan ju säga som så här, att gå på bio är helt otänkbart. Om filmen är längre än 15 minuter........
/LillaM, v. 24+3
Hysteriskt sparkande och lite lös stretchning( stavas det så) hjälpte för mig
Jag har haft restless legs i flera år. Ovanstående tips brukar lindra bl a har kalk och magnesium effekt på mig, men jag har upptäckt en annan sak som stämmer varje gång. Om jag äter potatis i någon form under dagen så kommer det som ett brev på posten. Jag är inte överkänslig mot potatis på något annat sätt, men efter att jag blev uppmärksammad på detta så ser jag sambandet tydligt. Kan vara värt att prova, kanske? Finns även artiklar på nätet om detta samband, hittar dock ingen att klistra in just nu.
F ö så är det förbannat obehagligt!!
Annika
Jag har precis samma problem! Hade det även innan graviditeten, men nu är det värre än värst! Kan inte sova, och typiskt nog kommer det ju som mest DÅ! Måste helt enkelt gå upp, hur trött jag än är, och skaka på ben och armar, spänna dem växelvis som jag slappnar av, osv. Har förvarnat sambon för att inte bli idiotförklarad och tvångsinlagd som tokig sprattelgubbe där jag utför min underliga gymnastik med putande mage och stånkar och stönar i mörkret i vardagsrummet mitt i natten... Fick tidigare en förklaring att det kunde vara magnesiumbrist, och jag ska få ta prover via MVC snart för att se om det är en brist eller om det helt enkelt är något jag får leva med. Men skönt att höra att man inte är ensam - samtidigt som jag lider med er alla, för det är så himla JOBBIGT!!
/Nennie
Vi får väl starta en klubb ihop!
Jag trodde inte att det var så många som hade dessa problem. Jag trodde att jag var själv. Eftersom b-vitaminerna inte funkar på mig, så får jag väl prova de andra förslagen.
Till "aaaa": Detta är inte ischias. Det är inte ens i närheten.
Har oxå så, varenda natt när man ska sova.. gör mig tokig ju!
Tack för alla svar!! Värt at prova faktiskt...detta är INTE ischias, det sitter längre ner i underbenen. Var på bio förra helgen och jag tyckte synd och killen som satt till vänster om mig för jag var tvungen at röra på benen hela tiden...*L*
Tänk att det var så många som har samma problem som jag...
Hej!!!
Har hittat en fenomenal hemsida!
Alla vi som har restless legs... DET GÅR ATT BOTA!
Gå in på sidan Riksförbundet för RLS :
restlesslegs.nu/explorer/startsida.html
Min man har restless legs och han ropar från köket att hoppa upp och ner ett par gånger antingen med ett hopprep eller helt enkelt bara hoppa.. Menhur lätt är det med en stor mage ivägen..
Själv har jag bara fått en nerv i kläm på min vänstra skinka men det är inget som hör hemma i den här tråden...
Kan bero på brist på Magnesium eller Kalcium eller B-vtiamin
Kolla med BM innan om ni planerar ta extra tillskott
Gammal tråd
www.familjeliv.se/Forum-2-12/m106900.html
Flyttar upp!
Tänkte att vi med RLS ska ta en titt restlesslegs.nu/explorer/startsida.html