Vill inte konvertera
Jag har för inte så längesedan gift mig med en man som är muslim, märks inte speciellt på honom att han är det förutom att han inte äter griskött då.
Vi har barn tillsammans och det är inga direkta problem med uppfostran och sånt, vi har ganska lik syn på den, dom är som vilka svenska barn som helst.
Problemet ligger i att det känns som att jag är sämre person för att jag inte vill konvertera till islam, min man skulle aldrig tvinga mig till det, han säger att han gärna skulle vilja det men vill jag inte så är det inga problem.
Men han erkänner också att han ofta får höra av andra från hans land att det är dåligt att vara gift med mig och sånt.
Och när det är högtider så blir vi inte bjudna på fester och bröllop.
Men hans familj beter sig normalt mot mig och är snälla men om jag var muslim skulle det vara ännu bättre, känner folk som konverterat, dom blir bjudna hit och dit, får smycken och allt möjligt.
Detta känns så jobbigt för mig, känns som att min man skulle ha det mycket bättre utan mig eller om jag konverterade
Men samtidigt kan jag inte konvertera, jag tror på gud men vet inte vilken religion som är rätt, hade känts hemskt att konvertera men inte följa det 100%
Det kan väl ändå inte vara rätt att konvertera bara för att göra saker och ting lättare.
Vad tycker ni om det? Skulle även vara jättekul om någon muslim kunde svara på hur ni ser det om någon mer eller mindre konverterar för att anpassa sig in i den nya familjen.
För enligt min mans familj verkar det inte spela någon roll vad man tror på, bara man konverterar.