• Minxy

När ta bort navelpiercing?

Är i mitten av vecka 17 nu och jag undrar när det är dags att ta bort navelpiercingen?
    Min mamma skriker rätt ut när hon ser att jag fortfarande har den kvar, medan en kompis inte tog ut den förrän runt v. 25 när huden runt naveln började bli spänd.

Någon som fått info från sin BM om när man ska ta bort den? Jag har alltid glömt att fråga min BM när jag varit där.

Gravid i vecka 17!
  • Svar på tråden När ta bort navelpiercing?
  • Wildis81

Vill du ta bort den?? jag tog aldrig ur den när jag väntade min dotter o tar inte ur den denna gången heller. Om du vill ha kvar den så finns det specilla smycken för gravidmagar....

• Minxy
    Wildis81 skrev 2007-09-09 17:53:39 följande:
    Vill du ta bort den?? jag tog aldrig ur den när jag väntade min dotter o tar inte ur den denna gången heller. Om du vill ha kvar den så finns det specilla smycken för gravidmagar....
    Aha, så man kan ha kvar den hela graviditeten alltså? Jag har hört att många får problem med att huden spänner och att smycket då börjar skava.
    Gravid i vecka 17!
  • LindaSundberg

Jag är snart i vecka 17 och har inte tagit ur den, tänker inte göra det heller, utan då får den ploppa ur isåfall. Kan tyvärr inte köpa sådana speciella smycken för gravida då jag bara kan ha samma smycke i som sattes i när hålet tog, detta var 4 år sedan.

• Wildis81

Det kanske beror på att dom har haft kvar det gamla smycket. Jag gick till en piercare o köpte mig ett smycke som var bättre när man är gravid o det gick galant hela graviditeten, nu andra gången är jag i vecka 27 o har i det smycket oxå... det är väl inte så snyggt för nu sitter den ju inte direkt i naveln utan hoppat upp på magen men den hoppar ju tillbax sen när när graviditeten är slut...

Minxy skrev 2007-09-09 17:55:08 följande:
    Aha, så man kan ha kvar den hela graviditeten alltså? Jag har hört att många får problem med att huden spänner och att smycket då börjar skava.
  • Wildis81

Varför kan du bara ha det smycket?? *nyfiken*

LindaSundberg skrev 2007-09-09 17:56:57 följande:
    Jag är snart i vecka 17 och har inte tagit ur den, tänker inte göra det heller, utan då får den ploppa ur isåfall. Kan tyvärr inte köpa sådana speciella smycken för gravida då jag bara kan ha samma smycke i som sattes i när hålet tog, detta var 4 år sedan.
  • Min Bebis

Jag tog ut min percing för ca. 2 veckor sen.. Den började göra ont då trots att jag hade en gravid percing Men ha den kvar så länge du kan & den inte gör ont!

• emelieoman

jag tog ut den v.19 eftersom jag var på UL, var tvungen att ta ut den och seda blev det bara att jag inte satte in den igen.

• J E S S

Jag är i v 26 o har fortfarande min i.
    Jag tar bara bort den om jag ser att den håller på o "växa ut".
    Tror inte BM säger nått om att man bör ta bort den, för de e ju inget som skadar bebisen.
    Säger de nått om de så är de antingen för din egna skull att den inte växer ut, eller så tycker väl inte de att de e snyggt o säger de för den sakens skull

• Thinan

Jag har precis tagit bort den (v 17) men sätter i den då o då en kort stund. vet inte vad som är bäst. Jag är faktiskt rädd att hålet ska bli fult och stort, blir det inte så?
    Kanske borde köpa ett gravidsmycke :S
    Såg att nån tog bort den pga UL, varför då? Det behövde inte jag.

• MkrKabe

Jag tog ut min redan v 12 eller ngt, i tron om att jag skulle tjocka på mej liksom, Nu i v 19 har jag fortf inte gått upp ett gram typ, men är ändå glad att jag tog ut dem, utifallatt......

Lycka till m naveln

• Erica med c

Jag tog inte ut min alls & behövde inte byta smycke heller..
    Men det är ju olika för alla,..

• Lillstrumpa82

Jag tog ut min för att det såg hemskt ut! Tog ut den i maj, var i Turkiet på semester och ville inte gå och visa magen med den fula piercingen , sen födde jag 3 mån senare. Orkar inte räkna ut vilken vecka jag var i

• Wildis81

Mitt blev inte fult o stort. Visst hoppar piercingen upp på magen under graviditeten men den hoppade tillbax o blev som vanligt efter

Thinan skrev 2007-09-10 08:27:34 följande:
    Jag har precis tagit bort den (v 17) men sätter i den då o då en kort stund. vet inte vad som är bäst. Jag är faktiskt rädd att hålet ska bli fult och stort, blir det inte så?Kanske borde köpa ett gravidsmycke :SSåg att nån tog bort den pga UL, varför då? Det behövde inte jag.
  • Miiiaaa

Jag är i v.33 och har fortfarande kvar min piercing.

• Mrskut

Jag hoppas behålla min peircing, men jag förmodar att det är dödsdömt. Fanns det särskilda smycken för gravida?

• Sandra och Frippe

vad jag förstår får många fula bristningar efter staven, men det gör nog ingen skillnad om den sitter kvar eller ej.

• Wildis81

Japp, gå till en piercare så kan dom tipsa om ett smycke...

Mrskut skrev 2007-09-10 09:53:13 följande:
    Jag hoppas behålla min peircing, men jag förmodar att det är dödsdömt. Fanns det särskilda smycken för gravida?
  • Wildis81

Jag fick inte, men alla är ju olika. Bristningar kan du ju få även om du inte har piercing

Sandra och Frippe skrev 2007-09-10 09:54:43 följande:

vad jag förstår får många fula bristningar efter staven, men det gör nog ingen skillnad om den sitter kvar eller ej.
Svar på tråden När ta bort navelpiercing?