• Anonym (undrande)

Hur länge är ett för kort samlag?

Jag har alltid trott att för kort tid är typ 4 sekunder, eller kanske 1 minut. Jag trodde att typ 3-5 minuter var det normala. Men när jag tittat runt i trådar låter det som att folk tycker att det är för kort. Så jag undrar, hur långt är ett lagom långt samlag? Och hur långt är ett för kort?

• Svar på tråden Hur länge är ett för kort samlag?
  • Anonym

Ett för kort samlag är när ingen av oss blivit tillfredsställda
    Ett lagom långt är när vi blivit tillfredsställda båda två.

Det där med tiden tycker jag inte är nåt att hänga upp sig på, ibland är det toppen med en snabbis o ibland kör man på längre.

• Anonym (undrande)

Jag vet ju att vad man anser vara för kort kan skilja sig från person till person, men vad anses allmänt vara det?

• Anonym

när vi har på typ 5 min (ja, ibland tar vi tid) så brukar jag skratta lite åt honom, han kan myyyycket bättre.

för er som inte förstår så är det inte av elakhet, han skrattar gott han med. han brukar tom bli nöjd :D

mellan en kvart och en halvtimme är lagom tycker jag

• Anonym (T)

Tja, 3-5 minuter är väl ganska standard?
    Annars kan jag bara hålla med första inlägget. När bägge är tillfredställda har det hållit på lagom länge.

• Anonym (Sarah=))

Vårt normalpass är typ en minut.
    Snabbt som attan går de.

Men när vi laddar upp inför en speciell weekend typ kan vi hålla på flera minuter.

Men vanligtvis 1-3 min.

• Anonym (mannen)

Sånt där ska väl variera...sex överhuvudtaget ska väl variera?

• Anonym

Err för kort samlag 1 timme,ett för långt 2 timmar

• Anonym

Ett genomsnitt samlag varar 3-5 min men sex är ju mer än bara samlag då kan det ju bli en timma eller längre

• Anonym (123)

Det beror väl på vad man räknar, är det bara själva samlaget dvs från det att hans penis kommer in tills han får utlösning?
    Eller innefattar det även förspel och ev efterspel?

För våran del är själva samlaget 3-5 min vet inte så noga, men hela sexet är ju längre, ibland totalt 15 min (förspel och samlag) ibland 1 timme, eller så det kan ju vara så olika.

• Anonym (morse)

Ett riktigt sex är nog in-ut i ca en kvart. Totalt är sexet allt från en halvtimme till tre timmar.

För kort är det dock bara om inte båda hinner komma. Det är kravet. Händer det inte blir det lite skäll ; )

Svar på tråden Hur länge är ett för kort samlag?