• Arrax

Gravida Sommaren/Hösten -07

Här träffas vi som har blivit gravida genom IVF/ICSI sommaren, hösten -07
    (¯`°?.¸ ♥ GRAVID ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Gravida Sommaren/Hösten -07
  • coerulea

Jag har fått en massa förhållningsregler från en vän som varit gravid. JAg har inte brytt mig så mycket tidigare, har i princip bara kännt till att man inte får äta rå fisk. Nu har jag fått veta att man inte får äta italiensk salami(snyft!) och inte rökt eller gravad lax mm. Kokta kräftor däremot ska vara helt OK om jag förstått det rätt, så länge de kommer från rena hav och insjöar.

• fiialotta
    coerulea skrev 2007-09-21 21:57:09 följande:
    Jag har fått en massa förhållningsregler från en vän som varit gravid. JAg har inte brytt mig så mycket tidigare, har i princip bara kännt till att man inte får äta rå fisk. Nu har jag fått veta att man inte får äta italiensk salami(snyft!) och inte rökt eller gravad lax mm. Kokta kräftor däremot ska vara helt OK om jag förstått det rätt, så länge de kommer från rena hav och insjöar.
    Tack för den infon...det låter ungefär vad jag minns .
    snapsarna får nog stå orörda nu iallafall...Syrran vet nog lite grann att jag väntar besked men jag har inte avslöjat att jag fått svar ännu..Ska nog säga till henne att jag inte vill säga något förräns det är "säkrare"
  • Catta80

Jaha....då va man i v.18 här då och har för första gången känt foster rörelser sååå underbart.

• fiialotta

Grattis då är du på säkra sidan nu då kan man tycka.
    =)

Catta80 skrev 2007-09-22 13:11:48 följande:
    Jaha....då va man i v.18 här då och har för första gången känt foster rörelser sååå underbart.
  • Mejas mamma

Catta80: Wow! Tänk vad fort det går! Visst är det mysigt!

• Catta80
    Mejas mamma skrev 2007-09-23 09:50:04 följande:
    Catta80: Wow! Tänk vad fort det går! Visst är det mysigt!
    Ja det känns underbart jag börjar känna mig ganska trygg nu
    fiialotta skrev 2007-09-23 09:23:20 följande:
    Grattis då är du på säkra sidan nu då kan man tycka.=)
  • Lycka1012

Hej flickor,

Hänger på här eftersom jag saknar Arrax från tidigare tråd

Plussade 12/9 efter vårt 3:e IVF. Har haft blödningar och varit osäker på om det kan finnas nåt kvar eller inte. Men jag hoppar med här och håller tummarna för att jag kan stanna kvar. Har VUL på fredag.

Kram!

• Catta80
    Lycka1012 skrev 2007-09-23 19:31:55 följande:
    Hej flickor,Hänger på här eftersom jag saknar Arrax från tidigare tråd Plussade 12/9 efter vårt 3:e IVF. Har haft blödningar och varit osäker på om det kan finnas nåt kvar eller inte. Men jag hoppar med här och håller tummarna för att jag kan stanna kvar. Har VUL på fredag.Kram!
    Tummar för dig sol
  • coerulea

sol78- Hoppas att det går bra för dig på fredag. Håller båda tummarna!

• Stossan

Lämnar er...på vulet igår va minimum två veckor för liten Gråter Nu väntar vi inte längre bebis utan mf.

Svar på tråden Gravida Sommaren/Hösten -07