• signaturbyte

Sänka spjälsäng och gärna tips om hur man gör det extra mysigt så dottern vill sova där!

Dottern är nu en skvätt över 5 månader, sov i spjälsängen lite till och från i början, men det enda som funkat nu ett tag är att låta henne sova i vagnen.
    Vill försöka vänja av henne vid det och åtminstonde testa att göra spjälsängen mysigare och trevligare att sova i.
    Som den är nu så förstår jag att hon inte riktigt vill sova där.
    Hur mjuka madrasser får man ha? (mjukt är mysigt)
    Har ikea - sniglar säng och nån madrass, mina föräldrar köpte det så jag har inte sådär jättekoll.

andra tips och ideér uppskattas också

• Svar på tråden Sänka spjälsäng och gärna tips om hur man gör det extra mysigt så dottern vill sova där!
  • Izzo

snurra el filt så det blir som en korv o lägg det lite ovanför hennes huvud så hon känner sig lite innbunden.
    gosse djur funkar oxå, vyssanlull tassaar så det känns som vagnen lite granna

• signaturbyte

Filten äter hon i princip upp
    Har funderat lite på såna vyssanlulltassar, är dom bra?
    Hade kännts så skönt om hon ville sova i sängen, jag skulle sova bättre då, och inte oroa mig för om hon kommer klättra ur vagnen. Tror inte hon kommer göra det än på ett tag men oron finns ju där ändå

• Minigrisen

Vyssanlulltassarna är toppen. Spjälsängen blev helt plötsligt "användbar" på dagarna. Malte somnar oxo bäst i vagnen på dagen men nu när det börjar bli sämre väder har hans tupplurar flyttats in. Tassarna gör väl att sängen känns lite som den skakande vagnen.

• de blir en flicka

vi lägger gosse djur på sidorna o i huvudändan så de är runt om henne, jätte mycket gosande med dem blir de på nätterna....

Chella vårt under!
  • AnneLis

Jag rullade ihop filtar på sidan om henne som jag bäddade in UNDER lakanet, så att hon inte kommer åt att slita i dem. På det viset blev sängen trångare och lite mer ombonad. I huvudändan ställde jag en fullstor kudde mot gaveln så att ytan krympte även uppifrån. Sen har jag haft massor av gosdjur, men nu har jag tagit bort dem eftersom de blir en anledning att inte somna på kvällen... När hon har somnat lägger jag tillbaks dem så har hon att roa sig med när hon vaknar på morgonen

Vyssanlull-tassarna har varit UNDERBARA (förr sov hon bara i vagnen, men nu är det bara sängen som gäller) eftersom man alltid har nåt att "ta till" de gånger hon vaknar på natten istället för att bära runt på henne, likaså när hon har svårt att komma till ro när hon ska somna.

Har även gjort en sänghimmel av myggnät (har snedtak, så det har blivit ett litet "tält" av det hela, vilket också gör att sängen blir ett litet "rum".

/Users/ladg/Desktop/IMG_1903.JPG

/Users/ladg/Desktop/IMG_1874.JPG

• FruGabrielsson

vart får man tag på de där tassarna?
    har en dotter som oxo sover i vagnen

• AnneLis

Babyproffsen, t ex, eller annan babybutik. Har för mig att de kostade runt 200-300 kr.

• signaturbyte

Tack för alla tips :)
    Ska ge mig på att sänka spjälsängen idag, och bädda mysigt som attan ;)

en fråga kvarstår, är mjukt bäddat dåligt/farligt på något sätt? Hon låg och sov på min kudde som låg på soffan för några timmar sen, så mjukt gillar hon iaf. Har inte kollat på ikea med det kanske finns mjuka madrasser också.

Svar på tråden Sänka spjälsäng och gärna tips om hur man gör det extra mysigt så dottern vill sova där!