• Theresekarlsson

Vilka vinter skor/kängor ska jag välja??

Någon som kan säga några skor som är prisvärda & bra.....vill ju att hon ska hålla sig varm o torr när hon är ute och leker....Hon är snart 3 år & har strl 25!

Vilket märke ska ni köpa?
    Vad kostar de?
    Vilken affär kan man köpa dem?

Mamma till Matilda 050109 & Theo 061003
  • Svar på tråden Vilka vinter skor/kängor ska jag välja??
  • Emeeliee

Jag köpte ett par ecco. nypriss 650 finns på ryns bla

• Theresekarlsson

Inga fler som vet???

• Annamaja

skorna viking är väldigt bra. Jag kommer inte ihåg priset men dom ligger på runt 500kr. Men dom senaste åren har jag börjat köpa ett par vinterkängor som heter power stövlar. Dom finns i skoter affärer och så finns dom på bygg affären fresks. Det är dom bästa skorna som jag någonsin har upptäkt, priset ligger runt 550kr. Det är som en gummistövel... dock inte samma matrial, och så är den ju fodrad. Det är en super skön och lätt stövel, som man inte blir blöt i. Och framför allt man fryser aldrig, har själv såna och jag har varit ute i 30 minus och jag fryser inte det minsta.

• LinSar

Jag vet flera som köper sina vinterskor på coop.Kommer inte på märket.Själv köper jag Euroskos ponny till min 5åring.Det är sympatex material.Typ som ecco men tycker dessa är bättre.500kr betalade jag ifjol.I år har jag int kollat

• Bumsan80

Coops märke heter friends och har fått bäst i test i Vi föräldrar förra året. Kostar 399:-

• Villemol

Jag köper Kavat...
    Hade dom förra året och tyckte dom var superbra!

Linstar;  Tror att skorna på Coop heter Frieds men är inte säker....

Älskade Ludvig -05 och Liten i magen Nov-07
  • Kina79

Jag har köpt ett par Superfit Gore-tex vinterkängor till lilla tjejen (17 mån) och ett par Ecco Gore-tex vinterstövlar till stora (3½år). Båda är inköpta på Tradera, det ena paret helt nya och det andra paret använda ett fåtal gånger. Lillans gav jag 300 för och storans 450.

• FiaÅkotten

Slår ett slag för Kouma! finskt märke kostar runt 600 i sverige tyvärr, billigare i finland. Lätta men ändå varma och robusta.

• anni74

Har Reima tec skor till mina flickor som är 4år och ute mycket. Dom funkar bra. Har använt Kuoma när dom var mindre, oxå mycket bra vinter sko, lätt att sätta på!

• Theresekarlsson

Har funderat både på ecco, friends & kavat....men om alla är lika bra...varför betala mer för någon annan???

• Lillnissa

Köpte kavat förra året som är helgummerade nedtill och är så nöjd att vi köpt likadana i år igen. Kostar 500 kr men jag räknar å andra sidan med att de räcker till nästa barn också.

• Loren

Tycker Kavats kängor är super! Kommer köpa ett par Friends på Coop som andra-par också. Hade de förra vintern och de var också bra.

• Theresekarlsson

Ja det finns så mycket olika skor....det är klart att försäjarna vill sälja sina egna skor...så det är klart att de säger att just deras skor är bäst.....jag får väl ta en chansning....får se vilka de blir!

• Havande

COOPs skor av märket Friends har fått toppbetyg. 299 kr!

• linus

Friends är det många som trots bra betyg är missnöjda med. Kalla blöta fötter. Står i flera trådar om just vinterskor.

Vi kör Ecco , hade Superfit ett år , blev blöt igenom och kall.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias & Nelly ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vilka vinter skor/kängor ska jag välja??