• Linnie Pinnie

Hur sent i graviditeten "vågar" man åka bort? Tåg...

Alltså, hur nojig "måste" man vara? =)

Helgen innan jag går in i v 38 har jag tänkt att åka hem till familjen i skåne över helgen... Ca 4 h tågresa... Är det ngn som skulle avstå från det så sent i graviditeten?

• Svar på tråden Hur sent i graviditeten "vågar" man åka bort? Tåg...
  • Wilja

Nej, åk du! Finns ju sjukhus i Skåne också om förlossningen skulle starta

• Annamaja

Ja det finns ju sjukhus där också, personligen skulle jag inte våga åka så sent. Men mina barn är födda i v. 36 och i v. 38. Men det beror väl på hur du mår.

• J E S S

Jag väntade barn 12/ under milleniumskiftet och jag åkte iväg 45 mil hemifrån under nyår. Tar man det bara lungt o man gärna vill åka så tror inte JAG att de är farligt.
    Lycka till!

• November2007

Jag hade också åkt om jag vore du. Bara du mår bra och känner att du orkar åka borde det inte vara någon fara. Om du dessutom har familjen där nere så gör det kanske inget om barnet skulle födas där? :)

Jag kommer själv åka tåg ca 4h/gång när jag ska hem varje helg fram tills jag är i v.39

Lycka till!

• Linnie Pinnie

Tack för svaren; biljetterna kommer att bokas idag! =)
    Stämde av med mamsen med (alltid skönt...) och hon sa också att så länge jag mår bra så tyckte inte hon att jag skulle fundera över att inte åka.

Och ja, inte hela världen om det skulle hända när jag är där nere - egentligen bara själv tågresan jag varit lite fundersam kring. Men som sagt; SJ, here I come! =)

• Vågen80

Nej åk du.... Jag åkte iväg upp till Gävle på semester när jag var i 8 mån, det är ca 40 mil hemifrån.

• Gumman85

hehe min dotter kom i vecka 35. Vi var samma helg hos en kompis som bor ca 5 timmars bilfärd från oss. Dagen efter att vi hade kommit hem så gick vattnet, 8 timmar efter det var hon född. Vi spenderade dom första 10 dagarna på neonatal så jag är jäkligt glad att vi hann komma hem dagen före, för annars hade vi ju blivit kvar där...........

Svar på tråden Hur sent i graviditeten "vågar" man åka bort? Tåg...