• sinned

orolig... slog i tinning...!

Min älskling slog just i tinningen mot kanten på sängen när hon skulle ställa sig upp mot sängen. Hennes skyddshjälm åkte upp ¨på vägen. Jag har givetvis ringt sjukhuset och de var inte så oroliga, tyckte mest vi skulle hålla uppsikt, men jag tyckte de var lite luddiga med riskerna för ett sådant slag. Vet ni? Tösen mår bra, toppen i själva verket, men jag behöver lite stöd..;) Någon annan som varit med om samma sak?

• Svar på tråden orolig... slog i tinning...!
  • snusmumriken2

Min son är 1 år, o han ramlar o slår sig för det mesta.
    Skyddshjälm är inte att tänka på här då den åker av fortare än kvickt
    Jag är precis lika orolig som du så fort han slår i huvudet, men alla jag talat med säger att de små liver klarar mer än man tror! O mår de dessutom bra så är det ingen fara.
    Det man ska vara uppmärksam på är väl om de blir slöa, kräks osv.

Jag tror inte det är nån fara med din lilla

• Nettis1975

De på sjukhuset vet vad de pratar om.

Självklart ska man ha koll på barnets tillstånd om man märker att barnet beter sig annorlunda, kräks eller blir slö och trött. Annars är det ingen fara.

• sinned

tack så mycket, har även han slagit sig i tinningen ? har alltid hört så hemska saker om just det, att det är jättefarligt...hmm.. vilken mesig mor jag är..hihi

• ashera

Det är nog ingen fara alls! Min dotter trillar och slår sig dagligen, om inte av sig självt så har hon en storebror som "hjälper till" Ofta är det bakhuvudet som slår i golvet här.

• Saltlakrits

Min son ramlar och slår sig HELA tiden... Har gjort sen han lärde sig sitta.. (han är snart 3)

Värsta gången var när han trillade ner för stentrappan här hemma...
    Då ramlade han handlöst 4 steg och landade med huvudet i en betongkruka.

Huvudet buktade in Det såg otroligt hemskt ut..
    Jag blev givetvis jätterädd och ringde hem sambon.

Vi ringde sjukhuset som sa att om han var pigg och inte hade tuppat av så skulle vi avvakta.

Han slutade gråta ganska fort så jag satt hemma med honom hela dagen...
    Det tog en halvtimme ungefär innan inbuktningen blev en rejäl bula istället (stoooort blåmärke oxå)

Men han var pigg och glad och nu är det ca 1 år sen det hände

Mamma till tre underbara barn!
  • snusmumriken2
    sinned skrev 2007-09-10 08:42:39 följande:
    tack så mycket, har även han slagit sig i tinningen ? har alltid hört så hemska saker om just det, att det är jättefarligt...hmm.. vilken mesig mor jag är..hihi
    Du är inte alls mesig Är precis likadan själv!
    Ja, han har slagit i tinningen också, ser inte så kul ut med blåmärken i huvudet men det har ju alla barn i en viss ålder
    Har faktiskt inte hört nåt särskilt om just tinningen, men det kanske är så?

Så länge lillltjejen är ok o pigg så behöver du inte oroa dig
    Men jag vet hur man blir...

• UnderbaraSöner

Min son slog i tinningen ganska hårt när han försökte börja resa sej på saker..han fick ett jack i tinningen..vi vart livrädda och han bara skrek och skrek.. vi ringde oxå och de sa att d va lugnt men att man skulle kontakta de igen ifall han kräktes mer än 3 ggr efter mat.. d gick bra tack och lov men d såh hemskt ut me d blåmärket han fick sen..

• sinned

Ja, eller så lyssnar jag för mycket på de äldre som KAN allting..;) Skönt att höra att jag inte är ensam iaf. Usch, det värsta som finns är ju oron för ens barn!

• sinned

ok, jag de sa att jag skulle ge henne mat och ringa ifall hon kräktes upp det. =) Bananen gick ner och nu har hon just bajsat över hela golvet. ;)

• 5barnsmamman

Mår barnet bra så är det ingen fara. Självklart så blir du orolig, du är ju mamma!
    Men så,länge barnet inte blir slö, illamående eller nåt så kan du pusta ut!
    Slår sig gör dom!
    Min dotter ramlade utför yttertrappen ( 5 steg) och landade på ett gammalt cykelställ. Det hade vassa "taggar" som man ställde cykelhjulet mellan, en sån tagg gick in  i hennes panna.
    Och jag som är lugnet själv och då jobbade på en intensivvårdsavd, flippade totalt.,.
    Så som mamma har man rätt att va lite hysterisk, det hör till liksom!
    Dottern fick limma ihop pannan, och mådde helt ok ganska med en gång
    Kram

Stolt mor till fyra
  • sinned

hatemachine: kallas pannband i butiken och ser ut som en sumohjälm i skumgummi. Har hjälpt alla gånger hon slagit i bakhuvudet och sidan, men ibland åker den upp. Borde var elastiska band som håller fast hjälmen. Ska nog sy om den faktiskt.

• sinned

millis är jag:usch så otäckt, men det är otroligt att de är så pass tåliga ändå! tack för alla fina svar. känns definitivt bättre nu!

Svar på tråden orolig... slog i tinning...!