Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hej alla!
    Nu är vi tillbaka från Kanarieöarna, det har varit toppen! 25-30 grader varje dag och sååå skönt. Stella har haft jätteskoj och det var inga problem att resa med henne. Såg att jag nu har ca 55 sidor att läsa ifatt! GULP! Det hinner jag nog inte idag , men ska börja lite smått mellan tvättar och uppackning.
    Hoppas att ni alla haft det bra!
    Kram

• murgrönan

Fråga: Ni som har börjat ge era små välling. Får de gröt också på kvällen/em innan vällingen? S får alltid gröt vid 17-18-tiden och sen har hon fått ersättning vid ca 19. Tänkte nu byta ut ersättningen mot välling. Tror ni det är ok för hennes lilla mage?

• murgrönan

Det här låter skoj, vi följer gärna med!

BARNVAGNSSOPPA 3/10 (Stadsteatern, 160 kronor)
    Swe
    Frill
    bianca2
    ABC08
    sole
    Hellur
    Lillie74
    Murgrönan

• murgrönan

Tack för svar om gröt/välling! Tycker det är lite svårt det där med mat. Jag har slutat amma helt nu och S är inte jätteförtjust i mat men däremot gillar hon gröt. Vid sex mån ska man ju försöka få i dem lite mer allsidigt. Men jag får väl ge henne ersättning, välling och gröt och försöka vänja henne vid mat. Hon är inte så förtjust i burkmat så jag ska prova lite olika hemmalagade rätter i helgen.

Björklöv: De där majskrokarna har jag hört talas om, vet flera som ger dem till sina barn och det blir alltid en favorit. Ska prova dem jag med. S äter smörgåskex, det gillar hon.

I morgon ska jag på Ladies Night på Globen med tjejerna på jobbet. Första utekvällen sedan Stella kom till världen. Jag är riktigt taggad.

Ginger: Kul med Kanarieöarna, kommer gå galant! Vart ska ni? Läste diskussionen kring om du skulle ta med J eller inte och att männen ska åka och golfa utan barn. Förstår exakt vad du stör dig på! Men hoppas det känns bra nu i alla fall.

• murgrönan

Swe:Har nu fört över pengar, du kan väl kolla så det kommit in./Josefine

• murgrönan

Vivs: Vad roligt (inte med öronen då)! Det händer mycket nu! S sätter sig nästan upp och hon kan ta sig bakåt på golvet, men inte framåt.

Nä, vad trist med tvättmakinen Swe! Det blir ju lite tvätt nu när våra små har börjat äta.

Ska träffa mammagruppen idag på plantagen. Stort och rymligt och bra fik

• murgrönan

Usch plutten, vad trist med ryggen. Vila är nog det bästa så mycket det nu går med en "liten" att bära på.

Stella var också på 6-månaders koll idag. 7020 kg och 67 cm. Hon har blivit en riktig klump tycker jag

Jag har inte skrivit datum på listan men jag kan den 26:e och Kvarnen låter bra.

Nu blir det Idol för mig med.

• murgrönan

UTEKVÄLL
    Utekväll

Plutten 26
    Sole 26
    Ginger6 13
    Murgrönan 26
    Hellur 13, 26
    bianca2 13,26
    Swe 13, 26
    J79
    Lillie74 26
    ABC08 13,26
    Zul 13
    Pippil8
    Frill 26
    Sofffy 13,26
    Vivs
    Lillenlillen 26
    TH 26
    Emma3 13, 26(beror på vilken tid)
    Björklöv 26

• murgrönan

Grattis Frill!

Vilken fruktansvärd tragedi med lilla Albin. Det får ju bara inte hända!! Har kramat Stella hårt ända sedan jag läste om Albin. Fy tusan!

• murgrönan

TH: Stella fick två tänder i underkäken ca en vecka efter att hon börjat tugga och gnugga frenetiskt. Hon var inte speciellt gnällig.

Swe:Är det inte typiskt den här åldern att de har svårt att komma till ro? S har varit något mer svårsövd under en v, men det har blivit bättre igen.

Sole: Inte riktigt så mycket gröt

På sexmånaders sa läkaren att jag ska ge S extra fett på hennes mat. Jag ska ringla över en "8:a" med smör över maten. Hon tyckte nog att S var lite smal och nu när de blir mer rörliga behöver hon mer energi.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6