• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Nu har jag hittat till "nya tråden"! Syns om en liten stund!

• J79

bianca2 jag frågade på mitt bvc och hon sa att kl.00-04 är natt så äter barnet före det så är det kvällsmål och efter fyra är det morgonmål. Ett normalviktigt 6månbaby ska(bör vänjas av med) inte äta på natten = kl.00-04.

• J79

Lillenlillen grattis på födelsedagen!

Grattis till V som nu är ett halvår!

Vivs vad roligt att ni blivit husägare lycka till!

Hellur vad jobbigt att W är sjuk igen stackars liten kille.

Björklöv krya på dig i tummen.

Frill vilken ordentlig tillväxt A har gjort. Duktig på att äta är han också.

E äter nu några små skedar av grönsaksmakisarna favoriten är potatis/morot den skulle hon nog kunna äta nästan en halv burk av.
    Köpte idag majskrokar till E och hon tyckte nog att det var
    jättegott för hon smacka och åt och ville gärna ha fler.

• J79

Hej!

Idag har vi varit på bvc på 6mån kontrollen och E är nu 68cm lång och väger 6820g.

Imorgon blir E 6 mån, hjälp vad tiden har gått fort!

Ja det händer mycket nu E kämpar för att kunna förflytta sig. E drar sig bakåt, åt sidorna men framåt är svårt har bara lyckats några gånger och då blir hon väldigt nöjd.
    E kan sitta men sitter ganska dåligt för när hon kommer på att hon inte har något stöd så ramlar hon åt sidan hon tror väl att hon inte kan.
    E har också börjat jollra ma-ma och sånt ibland och låter ganska rolig när hon "pratar" med sina leksaker.

E har även börjat tycka om att äta mat. Nu äter hon en halv liten burk av någon grönsaksblandning och ammar sen.

Sole grattis i efterskott!

• J79

Hej, hej!

Kämpigt med vakna barn på nätter och tidig morgon. E somnar utan problem på kvällen vilket hon alltid har gjort och sover oftast bra på¨natten däremot så är det just nu ett himla tjafs med vilorna på dagtid. Det har varit senaste två veckorna ett vyssande, vaggande och buffande för att få henne att somna. Hon är trött och behöver sova men gör ALLT för att inte somna. Men det är väl som ni andra säger en fas, hoppas, hoppas.

Hellur vad roligt att du nu vet när ni ska gifta er, måste vara spännande!

Bianca tack för att du bokat för utekvällen.

Sole jag och E kommer gärna på förskola hos dig imorgon hoppas att det är ok att vi tränger oss på.

• J79

träff tisdag
    finnes: "öppen förskola" på Söder gratis användande av skötbord, micro, lekplats.
    Öppet vid överenskommelse
    Önskas: barn
    Sole
    swe
    J79

• J79

Tack Sole och ni andra för idag! Det var så trevligt. E somnade innan vi klev på bussen och vaknade inte förrän vi var hemma. Inte ens "sovadagtidvägraren" kunde hålla sig vaken efter en så spännande dag!

Pippil8 välkommen hem! Vad skönt att det har gått så bra att resa med E.

Lillen vad jobbigt att du inte får sova på nätterna förstår att du är sugen på att köra en sovkur. Lycka till!

Frill vi får kolla upp det där på de andra ställena för pappan i den här familjen är på jobbet alla dagar till tidigast 17 oftast senare.

Björklöv modigt med barnlös kväll! Måste kännas bra att veta att du kan komma ifrån och ha lite egen tid, du behöver nog det.

• J79

Hej tjejer!

E har varit superjobbig hela veckan, gnällig och krävt all uppmärksamhet och vägrat somna själv. I helgen blev det bättre och på söndagen så började hon att åla på riktigt! Hon är så mycket nöjdare nu var väl frustrerad över att inte kunna förflytta sig som hon ville. Så nu har vi en ordentligt polerad parkett hemma! Roligt att hon valde att börja åla på helgen när sambon var hemma och fick ta del av utvecklingen.

Swe vad kämpigt du har det just nu. E är inte så förtjust över att ta flaska hon heller men gör det när hon är riktigt hungrig. Jag skruvade av nappen på flaskan och lät E leka med den och då hade hon inget emot att suga på den så då visste jag att hon iaf kunde suga på nappen. E älska att dricka ur glas så när jag hällde ersättning i ett glas och lät henne dricka tyckte hon det var jättegott så då vande hon sig även vid smaken av ersättning och efter det har vi som sagt kunnat ge ersättning när hon är hungrig och jag inte ammat innan.

Zul välkommen hem!

Sole jag har en Gecko och är mycket nöjd!

• J79

Swe jag vill gärna träffas och gunga, har aldrig gungat E så det skulle vara så kul att få se vad hon tycker om det.

• J79

Jag igen...
    Föreslår vasaparken men det kanske känns långt att åka? Vi kan dricka kaffe hemma hos oss sen om man vill!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6