• Sofffy

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

God morgon tjejer!

Hoppas allt e bra med alla. Har varit lite frånvarande här i tråden på senaste. Har haft en jättejobbig period med Ebba. Hon håller på att få tänder i överkäken o tror att det är därför hon haft feber o varit så himla gnällig o grinig om dagarna o knappt sover ngt på nätterna. Så jag har varit helt utmattad om dagarna, inte orkat ta mig för ngnting egentligen. Men det börjar bättra sig lite nu, en av tänderna där uppe har brutit igenom  så idag ska vi om jag kommer iväg, pallra oss bort till öppna förskolan här på Kungsholmen.

Tack för senast i Solna förresten, jätteskoj o se er igen även om man inte hinner prata ordentligt med alla när man är många.

Plutten: Tänkte på dina fina kort på Alvin som ni har i v-rummet. Vart har du framkallat dom, o va kostade det, o va det vanlig upplösning på de bilderna? Har lite miljöbilder från venedig samt ett jättegulligt kort på Ebba när vi varit o plockat kantareller som ja tänkte framkalla o sätta upp i vårt v-rum, men ja undrar om de blir bra i stort format de är ju bara vanlig upplösning 

Ha en härlig dag allesammans.

Kram

• Sofffy

Plutten: Åhh Tack!! Ska gå in o kolla där. Verkligen bra pris för så stora bilder.

Ja det e verkligen jobbigt med lilla Ebba nu hoppas det går över snart. Konstigt, hon reagerade inte såhär när hon fick tänderna i underkäken. O världens mamsegris är hon också vill sitta i mitt knä hela tiden, så det blir inte så mkt man kan sitta vid datorn.

• Sofffy

Sole: Tack för tipset om flytande alvedon, ska testa det. Idag har hon varit ganska lugn, kanske för att vi va på öppna förskolan o fick lite stimulans

Ginger: Åhh så härligt o bli bjuden på resa. Svårt det där med om du ska ta med J eller inte. Om de andra du ska åka med ska ha med sig sina barn så kommer det nog kännas ganska jobbigt att J inte är med. Då blir man ju påmind hela tiden.

När ja va ute o seglade med tjejkompisarna 1 v i somras så var det ju en helt annan resa, ingen hade barn med sig o man pratade om helt andra saker så då glömde jag nästan bort att jag hade henne. Vilket i sig va riktigt skönt eftersom man behövde slappna av.

Jag känner dock nu att det skulle bli svårare att lämna bort Ebba eftersom hon är äldre o mer medveten. När ja va iväg i somras va hon ju så liten att hon fattade inte riktigt att mamma åkte bort. Min uppfattning är iaf att ja tror att det är viktigt att man vågar lämna bort ganska tidigt över natten o sådär till farmor el mormor så att de får en anknytning, då blir det ju lättare sen.

Hoppas att ni hade trevligt på träffen idag. Nu ska jag baka fullkornsbröd med linfrön i, Ebba slocknade nämligen precis.

• Sofffy

God morgon!

Hellur: Hoppas Wille blir frisk snart, stackaren.
    Verkar som flera åkt på o bli sjuka nu. Ebba hostar lite grann också, tror det är lite för kallt på hennes rum så till vintern får hon nog sova inne hos oss. Tur att man fick vårbebisar så att de är lite äldre nu när de blir sjuka för första gången.

Vivs: Åhh va skoj o flytta. Blir såå avundsjuk på er. Är så trött på att det inte finns ngra förvaringsutymmen i vår lilla lgh, man har ju ingenstans o göra av all skit. Har lagt ut hälften av all vi äger på blocket för att det inte bara ska stå, fastän ja egentligen inte vill sälja det.

Swenglish: Jag bakade fullkornsbröd med musli o olika frön häromdagen som blev supergoda!! ett jätteenkelt o nyttigt recept som jag kom på själv, blandade i lite olika goda o nyttiga saker i ett standardrecept som jag tyckte passade. Jag mailar gärna över receptet om du vill.

Satt hela kvällen igår o höll på o fila på mitt cv o personligt brev. Har hittat ett jobb som jag jättegärna vill ha o tänkte söka. Dock vet ja inte riktigt hur jag ska få in det här med att jag är föräldraledig just nu, det passar liksom inte in ngnstans i texten men jag tror faktiskt det bara är positivt med barn, då är man ju mer planerande och ansvarsfull osv, åtminstone måste ja få dem att tro det. Det hade ju varit lite mer naturligt om jag va 30 men nu är ju jag bara 24. ähh hoppas dom ser bort från det.

ska hämta min mobil idag som varit på lagning i 3 v äntligen!!! å 1000 spänn kostar lagningen, så lillen; tvinga aldrig in laddaren i din mobil!

Idag ska vi till öf vi ska gå dit varje tis o tors har ja bestämt, men vi går då bara på sångstunden. kul o få lära sig ite nya melodier o sånger som man kan sjunga hemma.

Hoppas att utekvällen blir efter den 11e oktober för ja åker nämligen till gbg o stannar där till den 11e. Hade varit så himlans kul o haka på.

Kikar in sen! Kram

• Sofffy

Hallå tjejer!

Längesedan jag var här inne o skrev, har spanat in några gånger o läst men inte tagit mig tid o skriva.
    Har insett helt plötsligt att jag ska börja jobba snart o måste utnyttja sista tiden som ledig med o rodda med dagisplats, nytt jobb o luncha med alla gamla vänner man ignorerade när man jobbade. Inget av detta har blivit av känns det som.

Jag o Ebba kom hem från Göteborg i förra veckan efter att ha varit hos hennes mormor o morfar i nästan 2 veckor. Va verkligen skönt o komma hem nu faktiskt till vardagen.

Ebba har haft världens förkyldning under flera veckor nu som vägrat ge med sig. Hon är på bättringsvägen nu men hostar fortfarande litet. Vi misstänker att det är för kallt i hennes rum på natten o har därför flyttat in hennes säng till oss.

Hon håller på att få massor med fler tänder nu också så det har varit ganska jobbigt på senaste. Den lilla pirayan har tänder både uppe och nere nu o bits jättehårt (för att det kliar) att ja har bitmärken på armarna. Amma har jag ju lagt ner helt nu efter att hon bet så det började blöda en natt i Göteborg.

Kul o vara tillbaka här igen i vilket fall o självklart kommer jag att haka på utekvällen nästa fredag. Har mailat Bianca om vad jag ska äta!

Hoppas allt är bra med er alla. Ska försöka o kanske komma på någon träff här innan utekvällen.

Massa kramar!!

• Sofffy

Hallå!!

Åhh så skönt, känner mig ganska utvilad idag faktiskt i jämförelse med vad som numera är brukligt nu när Ebba har flyttat in i vårat sovrum.

Vad hungrig jag blev när jag såg listan över vad alla ska äta på fredag. Så kul det kommer bli!! Lillen, ja får bjuda dig på en drink, I owe u. Tack för igår förresten, supermysigt!
    Ebba har sin fina dräkt på sig idag

Angående jobb så är jag fast anställd på Notar men är ytterst sugen på att hitta ett nytt jobb. Håller på o söka för fullt. Har jobbat där 2 år nu o e ganska trött på den branchen + att marknaden inte är den bästa nu, så det känns inte som att jag kommer behövas lika mkt när jag kommer tillbaka

Åhh va stora alla era bebisar e. Min lilla gris växer inte så jättemkt, hon följer sin egen kurva men ligger fortfarande på -1 Väger 7 kg o e 65 cm lång. Grannen har en bebis som vägde 5 kg när han föddes o e nu 3 mån o väger 9 kg. Så konstigt att det kan vara sån skillnad.
    Men tack vare att Ebba är så liten o lätt så har hon mkt lättare att röra sig omkring, hon tar några krypsteg o ställer sig upp själv i sängen så nu måste vi börja flytta på alla grejer som är långt ner i bokhyllan o sätta fast bokhyllorna i väggen osv.

Har ni andra några roliga planer för helgen? Vi ska fixa klart i vår hall o sätta upp sista listerna i köket så att vår lgh någon gång äntligen blir färdigrenoverad. Ska bli så skönt o slippa det dåliga samvetet som alltid ligger o gnager. Annars händer inget spec i helgen. Blir nog lugnt. Hade en blöt helg förra så denna ska vi nog bara umgås o ha lite mys med vår lilla familj.

• Sofffy

Hallå tjejer!!

Ja tack för en supertrevlig kväll igår! Jättegod mat o mojitos

synd bara att det va så jäkla dålig musik o tafsande killar på dansgolvet.

Vi åkte till Babyland i Barkarby i förmiddags o va där ute på outleten sen hela dagen, jag va inte särskilt motiverad att åka dit i morse, men de hade rea på stokke-barnstolarna endast idag 1099:- ist för 1499:- så ja ville inte missa d. E sjukt nöjd med den, köpte en svart som matchar till matbordet men vi fick inte med ngn såndär sele som man har till så att de inte trillar, så vi kan inte använda stolen än.

Johanna: Fick ni med sele när ni köpte er stokkestol? Eller va man tvungn att köpa det separat, har för mig att du sa ngt om att du hade beställt klädsel till stolen på ngn hemsida, vilken adress va det?

• Sofffy

Pippil8: Ja precis det är en såndär baby seat bygel ja menar. Ok då vet ja att man måste köpa den separat, trodde det skulle ingå nämligen. tack för infon!

Hade också tyckt det varit superkul o gå ut fler gånger tillsammans. Speciellt som jag ska börja jobba snart o inte kommer ha tid o ses på dagarna längre. Har inte varit med på de senaste träffarna, men det har varit såå skönt att veta att man kan haka på om man vill. Det blir ju lite annorlunda sen.

Hoppas alla har en härlig lördagskväll. Ikväll är det Tobbes tur o gå ut så ja o Ebba har tjejkväll, kollar på en prinsessas dagbok o ja äter popcorn o choklad.

Kram!

• Sofffy

Bianca: Usch va hemskt för din kompis syster, tänk om de bara hade varit i Sverige då kanske tvillingarna hade haft en chans

Jag trodde att jag skulle få sova ut i natt men nej, min kille kommer hem 04 inatt såå packad o kräks ner hela hallen haha. Han brukar aldrig bli så full, jag vet inte vad han hade fått i sig. Men han var inte i stånd att städa upp just då så ja stod med mopp o rengöringsmedel o grejer till halv fem o så ebba upp som ett ljus vid 07:45 i morse. suck

Jäkla skitunge e o pillar i alla kontakterna. O när ja blir arg o skäller så är det ännu roligare, nä nu går det inte o lämna en sekund. Så jobbigt o ställa om sig, innan när de låg på samma ställe kunde man ju åtminstone gå på toa, men nu får ja typ ångest om ja e där för länge o ser typ framför mig hur hon drar ner duken med ljus o slickar under våra skor.

Idag ska ja bara slöa. Kanske tar en promenad o lyssnar på lite ljudbok

Jag undrar också när bilder från fredagen kommer upp, jag hade ingen kamera med mig förresten..

Kram

• Sofffy

Hallå tjejer!

Ginger: Jag kommer gärna i eftermiddag, har inget planerat. Vore superkul o ses igen, vart bor du?

Pippil8: Bra idé med att släpa med killarna! vi är ju ganska unga så vi har inga andra vänner som har barn, så Tobbe kommer nog vara rätt ensam när han är ledig.

Ebba åt precis lunch nu o har kommit på att hon inte vill äta om jag matar. Hon vill äta själv! Så ja lägger på lite mat på skeden o så tar hon tag i den o svingar den så all mat hamnar på golvet o pyttelite klet kommer i munnen. O så tar hon gröt/puré med fingrarna o stoppar i munnen o sen kliar sig lite i håret. Verkligen skitkul o städa efteråt :-/

Om hon nu ska äta själv. Så funderar ja på att börja med o laga egen mat o skära i små bitar typ potatis o köttbullar eller ngt, nån som gjort det? Ebba har ju tänder så hon kan tugga o det känns som att det inte blir lite kladdigt. E lite rädd att hon ska sätta i halsen bara.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6