Inlägg från: bianca2 |Visa alla inlägg
  • bianca2

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Träff hos Swe imorgon torsdag (typ lunchtid, 11-12 eller nåt?)

Swe (ja, jag tänkte också komma! )
    Sole
    Hellur
    Bianca2 - ev!

swe - jag låg i soffan o gungade o vaggade honom. men tillslut gav jag upp o gav honom välling. han svepte det direkt men det hjälpte inte. tillslut somnade han på mig i dubbelsängen. han ville verkligen ligga nära gulligt men just då var jag inte så road...

• bianca2

nä, han grät INTE. det var ju det som var problemet. han var glad o ville leka. men jag hade bestämt mig för att inte prata utan visa att man ska somna om...

• bianca2

Sole: jag är ju inte påhittig alls så present kan nog någon annan hjälpa dig m. man kan ju alltid köpa ett presentkort på typ frukostbuffe på grand el ngt.

ang ut o äta så älskar jag koh pangan (stavas det så?) det e min absolut favvorestaurang. judit o bertil e oxå trevligt och gott tycker jag. o döden i grytan eller gamla och havet. mums!!!

• bianca2

SWE - hinner tyvärr inte imorgon
    avundsjuk på er som ska träffas.
    kram

• bianca2

GRRRRRRRRR!
    jag blir tokig!
    August vaknade vid 2 och skrek och grät i typ 2 timmar. till slut somnade han på mig i dubbelsängen så han fick sova med oss (typ första ggn sen födseln) men han vaknade o grät varje timme. Fattar ingenting???? Han brukar ju sova hela nätterna!! vad har hänt?

Vad är det för vaccin ni pratar om? Har ingen koll alls.
    kram

• bianca2

Pippil8: vad skumt! Precis så var det ju med august. och de är ju lika gamla!!!
    vad mysigt ni verkar haft idag. som alltid

lillie_ jag kan på måndag!!!

• bianca2

august klappar inte händerna men han kan pussas i luften. en riktig flirtunge!

• bianca2

SWE - känner igen en del av bettendet från A. Igår vaknade han till vid 21.30 och 22.30 men då hade inte vi lagt oss och vi plockade upp hoom o pussade honom och han somnade om på en gång.
    sen hörde jag honom skrika till vid 00 men han somnade om av sig själv.

Sen vaknade A vid 04 och grät. först tog jag upp honom men då ville han leka. då la jag ner honom o han grät visserligen ett tag men han somnade om efter 10 minuter och sov sen till 08. och sen åt han och sen sov vi om till 09.30. sköööönt! så nu tänker jag köra med att inte plocka upp honom på natten om han vaknar och gråter. bara gå in o pussa o klappa på honom. det funkade ju inatt. så mycket skönare än de andra nätterna då han var vaken i över 2 timmar. Det var lite jobbigt att han grät i 10 minuter men igår natt grät han ju i 2 timmar fast jag höll om honom. nu somnade han ju om i sin egen säng. vi buffar inte men gick ju in o sa god natt o pussade honom. kanske en variant av "sova hela natten"?

SWE - det kanske är tänderna? eller separationsångest när du tar bort tutten? mardrömmar verkar ju vara jättevanligt...

PLUTTEN - jag är helt övertygad om att du lyckas! du är denhusligaste jag känner själv lagar jag inte ens mat till mig själv en gång i veckan. Jag är sjukt impad av dig!

ikväll kommer några kompisar hit o käkar pizza, dricker vin o kollar på idol. imorgon ska killen ut. segt för mig men jag har varit ute mer än honom de senaste månaderna så jag tycker det e bra att han kommer ut lite. tror han varit lite deppig sista tiden. kanske är hösten som spökar? håller med dig HELLUR - man blir ju inte direkt glad av det här vädret!!!

• bianca2

oj!
    jag kanske lät mer missnöjd än jag egentligen är: de 2 föregående nätterna var urjobbiga då A var vaken 2 timmar varje natt.

men i natt behövde jag bara gå upp en gång vid 04 och pussa honom (o min kille gick en gång) och sen sov han till 08. åt lite och sov till 9.30. så inatt kan jag inte klaga

• bianca2

Björklöv: hoppas du e lite gladra idag.
    Hellur_ åh, bröllopsmässa, det borde ju vi ha gått på!

inatt sov A ända till 08.30. vi hade folk här igår som drack vin o käka pizza och a vaknade till lite vid 00 och då ville alla leka med honom en stund. vi måste ha tröttat ut honom ordentligt eftresom han sov så länge

själv gick vi o la oss vid 03.30!! inte så smart av min kille att dricka så mycket (själv drack jag bara 2 glas vin) eftersom det var han somn var tvungen att gå upp imorse. han ska nämigen ut m killkompisar ikväll så imorgon är det jag som ska upp.

har haft en härlig lördag i det kalla men vackra höstvädret. gungat i vasaparken o strosat på stan o avrundat på ett ställe o åt svampsoppa och drack ett glas rödvin. MMMMMMMMMMMMM!!!
    nu ska jag kolla på fotboll!!!

Ha en underbar lördag. kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6