• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Murgrönan - Håller med dig, ingen på min bvc har rekomenderat mig heller, när jag frågade om vaccinet hae inte de fått så mycket info. Vi ska i alla fall ta det på W. Han skulle redan ha fått den, men blev sjuk när vi hade tiden så bokade om till nästa vecka. Tycker också det är dyrt, men vi tycker det är värt det.
    Skönt att S är frisk! Trist att ni inte kan komma idag. Men det blir fler gånger. Så typiskt när allt händer samtidigt.

• Hellur

Björklöv - Klart du ska ta Biancas plats idag! ´

Frill - Tycker som alla andra, att du skriver så roligt. Man får sig ofta ett skratt när man läser dina inlägg.

Pluttmor - Varför tillsägelse! Får man inte skriva vad man tycker?
    Tog inte illa upp förresten, ångrade faktiskt att jag skrev så. Gillar verkligen att umgås med er och är trevligt med sällskap istället för att sitta hemma och häcka.

Swe - Förlåt för mina förvirrade inlägg ang. idag. Känner mig lite dum men hade inte hunnit läsa vad ni skrivit.
    Kommer till 12 och du får pengar för maten.

• Hellur

Tack för trevligt sällskap idag! Och tack Swe för att vi fick invadera ert hem.

W somnade som en stock så fort jag startat bilen, sover nu i bilstolen i sovrummet

Känner mig nere. Vet inte varför. Blev seg under em och när jag kom hem så känns allt trist och deprimerande. Förmodligen pga. vädret. Funderar också på det jag berätta om att en gammal kompis sett mitt namn på en lista av avlidna från tsunamin. Vilket är konstigt eftersom mitt namn är väldigt ovanligt, har ett släktnamn. Tänk om fler läst den listan och tror det?
    Vet att det inte är något att haka upp sig på, men undrar ändå.

• Hellur

Adventsfika låter supermysigt! Vi måste ha många
    Säger även som Frill, att jag vill bjuda hem er hit först. Är så mycket skönare, tycker jag, att vara hemma hos någon. Mer avslappnat, både för mig och William. Dessutom är det så skönt att man kan "bara vara" med er, måste inte göra sig till eller nåt.

Ska laga lite wok nu, har lovat E att fixa maten medans han fixar med W. Men fastnar framför datorn hela tiden

• Hellur

Pluttmor - Du är rolig! Bra idé med luciatåg. Vi måste göra nåt sånt roligt. William har tomteluva, min mamma har plockat fram de som min bror hade. Adam blir söt i luciakrona

• Hellur

Lillen - Roligt att I klappade händerna! W har inte gjort det ännu, men brukar tycka det är kul när jag gör det

Lillie - Kan ev. på måndag, ska till bvc på 6 mån koll 15:30. Men om det blir lunch inte så långt bort kan vi!

• Hellur

Swe - Fy vad trist! Lider med dig och tycker synd om F. Man vet ju inte vad som är fel, om de ändå kunde tala om det, så mycket enklare allt skulle vara då. Är det en fas kanske? Eller så är det tänderna som bråkar? W blev lite kinkigare när han började få mat, magen var inte riktigt van, men F har väl fått mat ett tag?

• Hellur

Swe - Ja det kanske är tänderna som är jobbiga. Har du någon bitring som han kan tugga på? Vi har en som man kan lägga i frysen, funkade bra med W, han gillar den dessutom ändå. Har köpt den på ICA, J79 hade en sån när vi var där. Prova, kanske det hjälper honom lite i alla fall?
    Hoppas det går över snart för honom.

Vad ska ni göra idag? Är så otroligt trist väder. Tänkte bara vara hemma och inne, fixa och städa lite. Ska i och för sig på middag ikväll, men kan vara skönt för W med en lugn dag hemma.

• Hellur

Swe - Skönt att tvättmaskinen är tillbaka och fungerar!
    Visst är det lustigt att man alltid glömmer nåt man ska ha på IKEA men alltid kommer hem med en massa man inte skulle ha

Pluttmor - Åhh, babymuffins låter jätte gott. Om inte A tycker om dem kan du bjuda oss på dem De kommer nog bli en hit. Vet inte hur det är med ägg, väntar nog lite då E är allergisk, men om det finns recept med ägg i så borde det inte vara någon fara tycker man.

Björklöv - Trist med jobbig natt och sambon. Undrar också vad du menar? Hoppas du mår bättre nu!
    Tänk vad lite sortering kan resultera i. Nu kan du shoppa lite kläder till K

TH - Grattis till tanden!

Sole - Hoppas du får det bra i Åre!

Förresten, hur gick det i Idol igår? Missade det Var på middag hos en kompis till E som inte tycker det är lika intressant som jag.

I morgon ska vi på bröllopsmässa. Såg en annons i centrum att de har det i Vinterviken i morgon.

Ha en skön lördagskväll och söndag!!!

• Hellur

Träffas gärna i morgon och fler dagar! Måste dock gå allra senast 15:00 då vi ska på 6 mån kontroll.

Plutten - Vill ine krångla till det, men äter inte skaldjur.

Träff måndag hos pluttmor (skanstull) ca kl 12 (eller kom när ni vill)

Pluttmor
    Hellur

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6