• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Pippil8, hoppas ni har fått hjälp av BVC nu och att febern gått ner. Vet exakt hur det är att ha ett feberhett barn som gallsriker, och det är bland det värsta jag varit med om.

Pluttmor, det låter jobbigt. Tavlorna var jättefina! Önskar så att jag hade illustrator hemma.

Är det för jobbigt om vi helt enkelt träffas vid Fridhemsplan och sen går och tittar efter ett ställe där vi får plats? Solen skiner.
    Annars får ni som sagt gärna komma hit.
    Tycker vi bestämmer klockan ett, så får de som vill komma senare.

Träff onsdag em, Fridhemsplan el hos Frill:
    Hellur
    Swe
    Bianca (ev)
    Murgrönan
    Frill

• Frill

Bra, då är det bestämt!
    Träff här 13.00. Jag fixar nåt att tugga på.
    Inboxar vägbeskrivning till er på listan.

Träff onsdag em hos Frill:
    Hellur
    Swe
    Bianca (ev)
    Murgrönan
    Frill

• Frill

Klart du får Pluttmor!
    Jag inboxar beskrivning till dig med.

• Frill

Pluttmor, det var en himla tur att ni inte kollade i linneskåpet

Murgrönan, absolut! Vi kommer.
    Var babyrytmik kul?

• Frill

Hej, och tack själva för igår! A sov gott efter att kompisarna hade gått.
    Pluttmor, det lät härligt med promenad.

Vi var på babysim på kvällen och A fick dyka för första gången .
    Styrkt av vår diskussion igår så gjorde jag ett nytt försök med min hemlagade köttfärspasta, som A ratat rejält tidigare. Jag blandade ut med ganska mycket vatten så den blev lösare i konsistensen, och han åt jättemycket!!! Så kul! Och bra för ekonomin och miljön som sagt...

Pippl8, njurbäckeninflammation låter inget kul. Hoppas det är en engångsföreteelse.

Abc och Swe, grattis till flaskframgångarna!

TH, på kyrkans ÖF här i Årsta var det mer rörelser till sångerna än på den i Bleckis. Kanske liknande då.

Zul, det låter fantastiskt.

Sole, vad duktig du är.

Ikväll ska vi gå med en kompis till Linguini och äta pasta. Ska bli så gott! Har inte varit där sen A kom.

Nu ska vi snart packa oss iväg och kolla på ett ev frilanskontor vid Telefonplan. Han som har det heter Frippe och "ser lite lustig ut men är jävligt seriös" enligt egen utsago. Låter som en hit.

• Frill

Sådär ja, då har jag en kontorsplats.
    Och en kjol, som jag hittade på HM. Nu är bara frågan vad man ska ha till...

Ang fördrink så lämnar jag det öppet. Tror inte att hinner börja byta om innan E är hemma.

TH, tack för påminnelsen. Ändå glömde jag fixa cash idag.
    Jag kommer att passera Gullmars i morgon. Tänkte säga att jag ev skulle gå från Skanstull, men kom på att jag inte får åka buss gratis när jag inte har vagnen med mig

• Frill

Ang hångel så trodde jag A skulle ge mig ett sugmärke på hakan inatt, men det var nog mest för att han var hungrig.

• Frill

Hej och tack för uppmuntrande ord, jag är lite smånervös faktiskt.

Får se om jag hinner till Skanstull eller om jag tar T-banan direkt till Medis.
    Ska försöka sova lite middag idag så jag är pigg!

• Frill

Nu är jag tillbaka, och jag överlevde utan större ansträngning

Men däremot hoppas jag att det är mörkt på Kvarnen. För AAAAHHHH. Jag har gjort värsta tonårs-gördetsjälv-toningen av håret. Det är knallrött, fast att jag inte lät det sitta hela tiden, och dessutom har de där nedrans babyhåren som bildat lugg i pannan på senare tid inte färgats, så det ser ut som en sunkig utväxt.
    Till skillnad från Pluttmor så är håret exakt så rött som på bilden (som jag aldrig kommer att lägga upp, eller ens ta).

Så, inte nog med att magen sticker ut längre än brösten, jag ser ut som Plupp också.

Planen var att jag fick stå ut med att se ut som en morsa på jakt efter antabus bland de diskret vithåriga pensionärerna i väntrummet på vårdcentralen och sen gå hem och dushca järnet. Men gissa vad, jag får inte duscha på två dar!

Nu ska jag hänga med en flaska scampo och en badkarskant i några timmar. Och svepa två liter kaffe för jag har inte druckit en enda kopp än.

Och häpp, där kräktes A på skrivbordet. Vi ses!

• Frill

Äh, kan Björn Ranelid gå ut utan att skämmas så kan väl jag

Egentligen var färgen (den har bleknat något nu) ganska cool, om det hade varit proffsigt gjort. Det var taffligheten PLUS färgen som var det läskiga.

Bianca, jag kommer att vara jättepräktig,(eller tror jag, vet fortfarande inte. "Jag har ju inget att ta påååå mig") bortsett från knarkarhåret då

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6