Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Är lite ledsen nu... K är så mammig just nu och det sätter sina spår vid nattning. K hade somnat men vaknade till (i vanlig ordning ) så jag gick in och fick snabbt tyst på henne, lite senare gick W in istället och då bröt stora gråtkalaset ut!! Det blev bara värre och värre, så då klarade inte mitt mammahjärta av att lyssna på gråten, och nästan så fort jag kom in i sovrummet slutade K att gråta. W blev skitsur på hela situationen och "slängde" sig på sängen med nån jobbig kommentar som fick mig att känna att det är ju bara att glömma att gå på kören i morgon.

Nu sitter K i sjalen och "pickar" mig på bröstkorgen, sova verkar hon inte så intresserad av

• Björklöv

Swe & Pippil8 - Vet inte hur länge hon hade gråtit när jag gick in, men några minuter var det nog. Under den tiden hörde jag oxå hur W blev mer och mer irriterad och inte alls särskilt tröstande... Så även om jag oxå tror att K skulle vara lugnare om jag inte alls var hemma så känns det verkligen inte kul att veta att hon KOMMER att gråta och risken finns att W inte kan trösta henne...

(Nu har hon iaf somnat i sjalen, får sova kvar där tills jag tittat klart på CSI)

• Björklöv

Swe - Självklart ska du få ösa av dig! Jag känner likadant ibland och då blir det lätt långt... Jobbigt med stökig natt, lider så medd ig

Sole - Tror oxå att han kände sig otillräcklig, men det var liksom hans reaktion som gjorde att jag fortfarande känner mig tveksam om jag vill/kan gå på kören ikväll...

• Björklöv

Håller med alla om att jag ska gå på kören i kväll, men jag gör det med en viss oro ändå... För uppenbarligen hade det inte varit så kul förra veckan heller då Klara gråtit sig till sömns liggandes i vår säng tillsammans med Wille

• Björklöv

Nu ska Klara och jag ut och handla lite julklappar till kusinerna uppe i Umeå

• Björklöv

Jag kom iväg på kören! Och nattningen här hemma funkade väl sådär ganska bra, med tårar, skrik och försök att hitta mig Nu sover hon iaf

I eftermiddags kände jag mig som världen sämsta mamma... La en sovandes K på soffan (hon hade somnat i sjalen) och gick ut i köket för att fixa mig en kopp te - plötsligt dunsar det till i vardagsrummet och jag rusar dit, då ligger K på golvet! Plockade upp en gallskrikande liten en som nu har världens bula i pannan

• Björklöv

Sole - Jag vet att det liksom "hör till" men känslan går ju inte att radera ut bara för det Idag har K ett tjusigt blåmärke på pannan, får se om jag får nån kommentar om det på BVC

Swe, pluttmor (å säkert nån till???) - Om ni visste hur jag funderat och tänkt och INTE kommit fram till nått. Det stämmer att det går lättare när jag inte är hemma, men eftersom en del av nattningsrutinen är att äta, dvs amma, så blir det svårt att vara borta. Och egentligen vet jag inte om det går så mycket bättre? HOn blir arg på flaskan, men tar den efter ett tag :-/ Sedan "letar" hon efter mig. Så hon somnade av ren utmattning, kanske inte gråtandes men ändå...
    W fick ta henne även när jag kommit hem (och lagt mig) och vad händer, jon hon drar ned spjälskyddet och får syn på mig, självklart ville hon komma till mig då! W försökte verkligen (och var jätteduktig) men tillslut gav vi upp när K kämpat och sträckt sig efter mig i över 10 minuter. Nästa tisdag sover jag på soffan!!!
    Jag tror (och hoppas) att det är övergående, det här är hennes 8-9 månaders kris

• Björklöv

Lillen - Kul att SHN-kuren gett resultat Hur går det med dagsömnen? Har hon börjat sova längre stunder än 30 minuter?

Swe - Visst är det skönt när de små liven somnar sådär Hoppas han sover länge nu

Låter så trevligt med en träff idag, men jag ska till BVC på eftermiddagen så det blir lite tajt om tid att hinna med både och. Det får väl bli en annan dag

• Björklöv

Swe - Låter som en bra plan att passa på att duscha! Skönt att han klarade 40 minutersskarven, min erfarenhet är att då kan de sova länge. (Klara har numer kommit upp i 45 minuter, tidigare hade hon sin skarv vid 30 minuter...)

• Björklöv

Sole - Kram på dig! Jag tolkade det inte alls så.
    Det var bara det att jag vet ju att det "hör till", så då kan jag väl kanske undvika alla situationer där K kan rasa ned från whatever, och så lägger jag henne på soffan, obevakad!!! Hur dum får en mamma bli

• Björklöv

Precis hemkommen från BVC (eller jag tog en tur på Solna centrum oxå ) Klara väger nu 8,9 kg och är 69,5 cm lång!
    Men snacka om att ha en förvirrad barnsköterska - hon sa om tiden för tiomånaders kollen att det är ju bara en månad dit - hallå, den 30/1 det är väl ändå två månader till

• Björklöv

Sole - Ska och ska men vid 25-års ålder vore det väl bra om de kunde äta själv Skämt åsido, det finns ingen magisk gräns sådär, men ju tidigare de vänjer sig vid att äta själva desto tidigare kan de äta själv oxå Men det är ju svårt att äta puread mat med händerna, spagetti är ju enklare

• Björklöv

Zul - Oj men... lilla Agnes då. Krya på dig! Kram

• Björklöv

Swe och Pluttmor - Jag håller med Lillen, det blir så låååångt att åka till skärholmen. På den tiden har jag ju hunnit fram och tillbaka till barkaby Annars hade jag jättegärna följt med, får väl åka ensam till barkaby på tisdag som sympatishopping (Eller det kanske finns nån som vill åka dit med mig???)

• Björklöv

Nej men inte på onsdag Då hade jag tänkt gå på julavslutning på ÖF

• Björklöv

Lillen - Jag har inget annat planerat än att (kanske) ta mig till granit för att köpa en ljusslinga... Ska snart ge K lite lunch, sedan tänkte jag... ja göra nått

träff tisdag 4/12 norrort:
    Lillie
    Bianca2
    Sole
    Björklöv (om jag inte åker till Ikea)

• Björklöv

12.00 på coffehouse by george vid odenplan.
    träff tisdag 4/12
    Lillie
    Bianca2
    Sole
    Björklöv
    Ginger

• Björklöv

Här har vi en tjej som vägrar att sova och en mamma som snart ska gå och lägga sig
    Roligt att ses idag!
    Roligt (??) var det oxå att se sin dotter först lyfta soffbordet(som är ganska tungt) när hon låg under det och senare ställa sig upp utan hjälp Ja, nu är det verkligen slut på lugnet...

• Björklöv

Sole - Klara badar så gott som varje kväll med olja (kallpressad rapsolja med lite lavendel) i vattnet, aldrig tvål eller nått sånt. Oftast badar hon ensam i badkaret, sitter och plaskar eller försöker ställa sig upp. Hon formligen älskar att ligga på rygg och stänka vatten på oss

ABC - Jag tycker att det stämmer ganska bra med hur hon var i magen och hur hon är utanför, framförallt den första tiden! (Nu händer det så mycket i hennes utveckling så det är så svårt att säga) Hon var oftast lugn men när hon väl "höll på" då var det livat värre och sån är hon nu med

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6