Inlägg från: SanniXx |Visa alla inlägg
  • SanniXx

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Plutten: JAAA Då förstår jag.. hehe.. Måste vara för att jag snudd på alltid är så glad!
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

Idag fick Ida sina glasögon! Bilder finns..

• SanniXx

Fast hur kan dom redan räkna ut hur långa dom ska bli? Hur räknar man ut det på en som var 42.5cm när hon föddes?

• SanniXx
    Sole: Fast det är ju samma där, det är ju mest för större barn! Bara det att Barnadiset ligger närmare mig Förstår att det var avståndet som gjorde många till att tveka sist Hehe..
  • SanniXx

Jag följer gärna med till Andys

• SanniXx
    Hellur: Jag lovar dig att det kommer kännas som om det var igår du jobbade när du väl är på plats Jag var jättenervös innan, men allt sitter kvar Det kommer gå jättebra för dig!
  • SanniXx

Åh, på tisdag kan inte vi följa med till Andys, vi skulle inte kunna ta det en annan dag? Onsdagen?

• SanniXx

Ida och jag äter oftast alltid middag tillsammans Ibland håller jag henne sällis även till lunch..

• SanniXx

Vad är det för ramsa ni alla pratar om?

Lillenlillen: Åh va gott. Vad blev det för tryfflar? Själv ska jag baka saffranstryfflar någon dag!

• SanniXx

Hej på er!

Här är det nu julpyntat lite smått. Stjärnor, stakar, gardiner och dukar Det är ju sååå mysigt! Har bakat massor med lussebullar samt lussebullar med gottegrop (smör, socker, kanel & kardemumma). Ikväll blir det adventsfika här!

Frågar igen.. ..Vad är det för ramsa ni pratat om tidigare?

Sole: Ska vi bestämma en annan dag för Andys?

Krya på er till alla som är sjuka!

• SanniXx

Jasså, då vet jag vad ramsa är!

Men då är det som en ramsa när jag säger "Godnatt Ida, tack för idag. Mamma älskar dig! Sov gott, ses i morgon" efter att vi har tagit på pyjamas, druckit välling, borstat tänder, sjungit trollmors vaggvisa och ibland en till sång. Sen Pussar jag henne innan jag lämnar rummet. Då somnar hon oftast helt själv.

• SanniXx

Idag tog Ida sina första riktiga krypsteg och hämtade en skallra Hon säger endast mamamama, babababa, dadadada men inget riktigt mamma!

Detta bitande i allt. Kommer dom att anfalla alla saker enda tills alla 20 tänder är framme? hehehe.. Man börjar undra. Ida går på möblerna nu. GAH! Bäsebus..

Zul: Stackars Agnes Hoppas hon får bli frisk snart..

Sole: Härligt att V kan säga mamma Ida badar minst 1 gång i veckan men duschar med mig nästan varje gång jag duschar. När jag tvålar in henne så sitter jag oftast på huk för att ingen olycka ska vara framme. Jag tvålar henne med Weledas Calendula Cream Bath från topp till tå.

Jag måste klaga jag med! Är bara såååå trött på detta väder och allt mörker. Jag vill ha snö! Ska lämna bort Ida i 4 dagar nu över helgen. Jag vet inte alls hur jag kommer klara det men skönt att veta att hon kommer ha det toppen iaf.

Var glad att era mirakel inte har glasögon! Vilket jobb! Jag kan inte vända på huvudet förän glasögonen åker av! Snabb som en vessla är hon med!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6