Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

murgrönan: nu har jag skrivit receptet i recepttråden.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

swe: vad roligt med de gamla trådarna, jag skummade lite i den första, där Frill skrev att hon snart skulle på ultraljud med inte ville veta könet Vilken evighet sedan det känns som!!

bianka: du kan prova patapungen också nästa gång vi ses, så kan du känna efter vilken som verkar bäst. Jag tror att ergon är lite bättre (och lite dyrare) men jag tycker att min är jättebra också! Igår tex sov Alvin i en timme i den, det var inte så värst tungt alls (jo, i slutet kanske) och han väger ju 11 kilo...¨

björklöv: haha, jag läste slarvigt, tyckte du skrev: nu kom det lite sura tonåringar från spjälsängen...
    Alvin brukar också sova lite kors och tvärs och hursomhelst i sängen. vilka knasbollar...

vivs: satt J i babybjörnen i 3 timmar måste din/din mans rygg ha kännt sig lite krokig efteråt... J kanske inte väger så mycket?

• Plutten forever

Å! Swe och alla andra! Nu har jag läst massor i tråd nr 3 och 4, åååå vilken nostalgi! Jag dööör! När jag satt och läste runt "mitt" datum (15 mars) fick jag världens puls av spänningen, hur knäppt är inte det? Som att jag inte visste vad som skulle hända? Och det allra sista inlägget i 3:e tråden är när jag skriver att Alvin fötts.
    Sen började jag läsa i 4:an, och Sole - du skriver massor den 17 mars, och så vet ju jag att V ska födas nästa dag, men det vet liksom inte du! (när du skrev alltså) Hemskt spännande ia llafall!
    Men nu ska jag gå och sussa, Dan är på årliga jobbfesten så jag ska upp med tuppen imorgon (plutten alltså) imorgon.

Fortsätter att läsa imorgon.... i gamla trådarna alltså... godnatt på er.

• Plutten forever

swe! Jag lider med dig - fattar verklgien det där med att bara gå ut ur rummet, till slut orkar man bara inte. Och så jbbigt som du säger, att du kämpade så himla mycket med amningen och nu går det inte att sluta...
    När jag hade det som intensivast med amningen (dvs precis innan jag slutade, då fick jag amma mer än någonsin, eftersom det inte mättade längre) kände jag mig väldigt låst och kunde inte alls gå ifrån A. Inte för att det hjälper dig att jag säger så. Men det kanske går bättre med flaska om bara Jamie är hemma och inte tuttarna finns i närheten? Fast vad läskigt att chansa. Usch, jag har inga tips! Som Björklöv sa, ha du testat med pipmuggen? Fast visst fick inte F i sig något ur den förut? Jag håller tummarna för dig och din utekväll idag hursomhelst. kram!

Björklöv: det där känner jag ockåså igen - man blir så ARG på sig själv när man ammar hela natten fast man bestämt sig för att INTE. Men när man är så trött så fungerar inte hjärnan som den ska... kroppen bestämmer liksom, och den vill ju sova. Alltså ammar man.

Nu ska jag snart ut och träffa min syster som är på blixtvisit från london - hon kom igårkväll och åker imorgon på dagen. Ikväll ska vi ha middag här hos oss, vi blir 14 pers. Hua!

• Plutten forever

TH: jag vet, visst blir man nostalgisk? Så himla kul att trådarna finns sparade!!

Säger som Pippil8, det är inte alltid man hinner läsa ikapp allt... är man borta 2 dagar har man ju missat hur mycket som helst Det här måste vara en av de mest aktiva trådarna på FL.

Swe: hur gick det igår, blev det någon utgång? Hur gick det hemma för J och F och hur hade du det? Jag hade världens största släktmiddag här igår, sedan gick vi till clarion hotel ett par timmar, räcker för att jag ska känna mig helt sänkt. Tur att Dan gick upp och lät mig sova till tio!

Frill! (och ni andra vars barn har kalufser på huvudet) Använder du schampoo på Adam? Jag har inte tvättat Alvins hår med schmpoo, men nu tycker jag att det börjar bli så "långt", ibland tycker jag att det luktar lite "smutsigt hår" om du fattar. Ska man använda schampoo nu? Vilken sort?

• Plutten forever

och hellur: bra, tack för tipset. Ja det är dags att börja tvätta kalufsen nu...

swe: jag vet, man tål inte mycket nuförtiden. jag blir nästan bakis på ett glas vin (nästan)

• Plutten forever

swe: vi använder bara olja, men apotekets kallpressade mandelolja, efter att min bvc-tant sagt att det är massor av kemikalier i barnolja och att man inte ska använda det (men det var när det gällde massage, och då har man ju mycket mer olja, som man smörjer in! i badet har man ju bara en skvätt, då är det säkert helt ofarligt) Tack för tips om änglamark! Men de produkter som är "sämst" enligt deras lista, de menar väl att de är sämst för miljön? Inte för barnet? eller?

• Plutten forever
    Murgrönan: trist med förkylningen! Hoppas hon repar sig snart! Och vad smart med åkpåsen, vad glad du måste blivit

Lillie74:
    Jag skulle gärna låna ut Patapumen, men alltså, jag använder den var och varannan dag, skulle inte klara mig utan den i två hela veckor! Annars skulle du gärna fått låna den. Men det är en bra investering, otroligt avlastande, går inte ens att jämföra med Babybjörnen. Du får gärna prova den vid nästa träff, jag har den alltid i vagnen. Tycker att du ska köpa en!  Patapumen är inte vadderad, men axelremmarna är det, de är jättetjocka. Tvättbar såklart. Här kan du läsa allt du behöver veta: sveali.se/product_info.php/cPath/83/products_id/189

Vivs: Vad roligt att J ställer sig upp, vad duktig hon är!

Ni som gungade i vasaparken:
    Vad roligt, hoppas ni hade det bra! Jag missade att ni skrev om det, var ute tidigt idag och promenerade. Satte Alvin i en lövhög i vita bergen och fotade (inspirerad av Sanna ) Det blev så himla fint! Sen på eftermiddagen träffade jag en kompis som har en William, 6 mån också, och gungade i Nytan. Så jag har varit ute större delen av denna soliga härliga dag! Skönt!  Och nu är Dan och handlar (med A i patapumen) så jag slösurfar lite... skönt)
  • Plutten forever

Frill- jag har inte haft blogger förut och jag fattar inte hur man länkar. Har lagt till en länk men den syns inte på bloggen! Hur gör man? Du får gärna lägga till mig om du vill (fast det är inte rikigt en barnblogg längre)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6