• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Även vi var med på fester när vi var små. Har somnat till ljudet av musik, skratt, prat och tjoande många gånger. Vill att W ska vara med på fester och tillställningar.
    Håller med om att vem som helst kan komma till kyrkan, barn som vuxna, om ett barn skriker tar jag för givet att man går ut.
    Om det finns "barnpassning" på festen tycker jag det är ok med barn, men annars tror jag att de har väldigt tråkigt samt att föräldrarna inte kan koppla av, de kan även "störa" i tal (har varit med om det och det var jobbigt, hörde ingenting).
    Ja ja, nog pratat om det. Så länge man själv är nöjd och gör som man själv känner och tycker, sedan får alla rätta sig därefter.

Klart ni ska sitta på rad i kyrkan när vi gifter oss Men då kommer jag vara ännu mer nervös

Pippil8 - Skönt att det går så bra med E's nattning. Har han flyttat till eget rum? Blev det i så fall så här bra då?

Swe och Plutten - Lycka till med natten. Hoppas det går bra!
    Är sugna på det vi med. Ni får gärna berätta hur ni gjorde sedan när det fungerar.

• Hellur

Plutten - Vad roligt! GRATTIS!!!

Swe - Grattis du med! Det går åt rätt håll!! Är som sagt svårt när man ammar och "har behovet" själv att få tömma.

Åhh, nu blir jag riktigt sugen och peppad själv.
    W åt vid 21 och nästa gång vid 3:45, då åt han från mig och 130 ml ersättning. Kanske blir svårt att vänja bort när han äter så mycket vid den tiden?
    Vi har i alla fall pratat om att låta honom sova i sitt rum i helgen och testa hur det går. Han blir så lätt störd av oss. Han vaknar när E's klocka ringer, han vaknar ibland om någon av oss rör sig mcyket i sömnen och ibland när jag vaknar för att gå på toaletten.

Sole - Välkommen hem! Trist med vagnen dock, hoppas ni får den i kväll.

Plutten - Tycker du ska gå idag! Är intressant det ni ska prata om, det skulle inte jag vilja missa. Fråga om du får ta med dig vagnen.

• Hellur

Ginger - Ha det bra i Gtbg!

Pluttmor - Oj, stora killen Ja W's kusin är lite över 2 och tror hon väger runt 12-13 kg.
    Tror vi ska prata om säkerhet och olyckfall nästa vecka på vår träff, ser fram emot det. Känns som något viktigt. Vi har även funderat på att gå en kurs, Röda korset har det, men har inte blivit av att vi bokat in oss. Ska nog ta och göra det!

• Hellur

Halloy tjejer!

Vårat internet och vår telefon har varit nere idag så det känns som jag inte haft kontakt med yttre världen på hela dagen. ComHem är inte den bästa leverantören...

Har inte hunnit läsa ikapp, men såg Biancas fråga.

Bianaca - Det är rätt rätter på mig. Mums mums.

Ha en bra fedagskväll! Kramar

• Hellur

Nu har jag äntligen läst ikapp, det var några sidor. Vi har haft en del krångel med vårt internet den senaste tiden, sååå irriterande. Man är som sagt så otroligt beroende av det. Och så missar man så mycket

Lillen - Hur gick det för din kompis?

Swe - Kul att frisyren vart lyckad! Ska bli roligt att se den.
    Jobbigt med nätterna, hoppas det funkar bättre snart! Hur har nätterna i helgen gått?

Plutten - Grattis återigen till lyckade nätter!

Frill - Grattis till A's sömn på nätterna.

Bianca - Ja tack så jätte mycket för att du planerat, fixat och tjatat på oss. Tack vare dig är vi många som kommer och vi kommer få jätte roligt!

• Hellur

Våra nätter har varit lite annorlunda de senaste nätterna. Fattar inte vad det är med W. Han har somnat lite senare än normalt (20.30-21.00) och somnat vid 21.30-22.00. Han har sedan vaknat och ätit runt 2.30-3.00 tiden, har försökt få honom att somna om med napp, vaggning, bärande osv. men han blir bara ledsen och vill äta. Har i och för sig ätit rätt mycket då.
    I förrgår natt var han vaken i över en timma, låg och försökte krypa och små gnällde. Grejen är att han är jätte trött, men kan inte komma till ro. I natt vaknade han vid 6 och höll på på samma sätt igen. Till slut somnade han om mot min axel och vaknade inte förrän 9.15! Vi var så förvånade när vi vaknade och insåg att vi båda fått sovmorgon för första gången sedan W kom.

Han har även blivit mycket dåligare på att äta gröt. Både morgonmålet med gröt och kvällsmålet ratar han, han äter några skedar sedan skriker han, slänger sig i stolen och vägrar öppna munnen. Om vi sedan ger honom ersättning så äter han. Vad betyder det? Någon som känner igen detta beteende?

• Hellur

Vi träffas gärna imorgon. Och efter lunch passar oss jätte bra, min pappa kommer hit på tidig lunch.
    Vad sägs om 13:30 tiden? Hemma hos någon eller ute? Vi kan vara här, vi bor i Gröndal.

Träff måndag efter lunch?
    sole
    Hellur

• Hellur

ABC08 - Vad jobbigt! Förstår att du är helt slut på dagarna. Det är så lätt att säga, men om du matvägrar några av målen då? Ge nappen istället. Det var så jag började för att minska på W's nattmatningar. Det funkade jätte bra efter någon natt. Men det är jobbigt när man är trött, du måste helt enkelt bestämma dig för det. Är som sagt lätt att säga, men för de flesta verkar det ha funkat bra. Det handlar om en vanesak för G.

• Hellur

Plutten - Vad fint A's rum blir! Tycker också det ser klart ut. Vad mysigt med kuddhörnan.

Pippil8 - Vad trist att E har feber. Eftersom han inte är snorig kanske det är tredagarsfebern, eller tänder på g? Hoppas han tillfrisknar snart!

Frill - Vad roligt att han gör såna framsteg!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6