Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Frill- jobbigt med jobbig läggning! Vet hur det är... har ni provat buffning? Typ "slå" i rumpan? Kanske lättast om han ligger på rygg eller mage.

• Swenglish

Hade jätteroligt igår! God middag på Piastowska och sen en öl på en pub. Hemma vid 1, kunde inte somna, F vaknade 2, ammade honom. Allt hade gått jättebra och han hade inte sagt ett pip fram till två! Men fast jag bara drack två öl och lite likör till kaffet känner jag mig helt bakis... Fick sova till 10!

• Swenglish

Pippi- aha, då ska jag maila dem och fråga om axelringen!

Vi använder Änglamarks Babytvål, gillar inte att Natusan är parfymerat (är själv känslig). Dessutom finns det massor med kemikalier i Natusan som gör att jag tvekar. www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm (Obs! Inte menat som kritik, bara information!!!) Men oftast har vi bara babyolja i badet och använder inget rengöringsmedel alls.

Ginger- spahelg lät härligt!

• Swenglish

Plutten- aha det var intressant om barnolja! Jag fattar inte varför de har i så mycket kemikalier, kan de inte bara sälja mandelolja isället och kalla det barnolja? Jo det stämmer säkert om miljön, men jag tänker att om det är dåligt för miljön så är det nog inte så jättebra för oss heller.

• Swenglish

OK, nu vill jag ha tips på nån bra frissa som säger vad den tycker att man passar i! Nu ska barret av! Fick försenad födelsedagspresent av mina syskon en makeuplektion på makeupstore med produkter för 500 kr, så snart kommer ni inte att känna igen mig!

• Swenglish

Bianca- Ja jag är samma när det gäller smink, så det känns jättelyxigt! jag vill också jobba, min hjärna blir till göt snart! Tyvärr så verkar det inte som om det kommer att gå förrän till sommaren eller hösten... Tycker vi visst kan byta ut diskussionen "pampers vs Libero" mot "dödshjälp-för eller emot" nån gång!

• Swenglish

Lillen- du har helt rätt ang att det finns för mycket saker att tänka på! Dagens föräldrar (läs: jag) läser för mycket och vet för mycket vilket innebär att de oroar sig för mycket. Jag gör absolut inte allt som jag trodde jag skulle göra, samtidigt som jag oroar mig för allt möjligt är jag också mer realxed, hur nu det hänger ihop. Och det stämmer med Cliniquepudret, jag har ett och det tar typ aldrig slut! Fast nu vill jag ha ett nytt.

• Swenglish

Godmorgon! Åh vilket härligt väder! Nån som vill träffas i nån park och gunga?

Murgrönan- hoppas Stella kryar på sig snart!

Sole- härligt med en månad Asien, lyxigt!

Lillie- vi har också funderat på en Maclaren till resor, ska ju iväg över jul! Var köpte ni den och vad kostr den? Visst kan man fälla ner den till helt liggande? Du får gärna prova Ergon, det känns inte ens att man bär i den! Jag bar F en och en halv timme häromdagen och handlade mat dessutom, kände ingenting. Den går att tvätta, är lättare och smidigare att packa ner än Babybjörnen. Om vi klarar oss utan den i två veckor vet jag däremot inte, men kanske!

• Swenglish

Tack för idag gungkompisar och för gott fika J79! Det var så fint och välstädat hemma hos er så jag fick lite städångest men också inspiration! Nu läste jag dessutom ditt flasktips, ska prova att skruva av korken åt F och servera ersättningen ur glas.

• Swenglish

Jag föreslår dieselverkstaden imorgon, då kan vi sitta ute om det är tillräckligt varmt! Jag kan också närsomhelst.

Fika Sickla tisdag (kl 13.30??):

Pippil8
    Zul
    Frill
    sole
    Hellur
    Lillie74
    Swe

Lillie- tack för info! Ska kolla på blocket, känner oss inte så rika just nu... Blev dyra inköp denna månaden, bilbarnstol, lagning av tvättmaskin osv.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6