• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Halloj, tänk vad hur man mår påvekrar humöret. Nu är jag mycket mindre hängig (bortsett från den vanliga tröttheten) och på strålande humör. Att A också är mycket piggare och har ätit en hel del och varit glada superbebisen hela dagen bidrar nog

Jag tror jag vågar säga att vi gärna träffas i morgon.
    På kvällen i morgon ska jag på "dammmiddag" i äkta thanks giving-anda med sweet potatoe pie och hela köret. Det ryktas om en 4,5-kilos kalkon...

Swe, ja ljusstakarna for nog omplaceras vid tillfälle. Nu har han tagit sig fram till bokhyllan

• Frill

Ginger, låter jobbigt med så långvarig feber.

Björklöv, kanske får investera i en sån trasa då. För kladd har vi så det räcker och blir över av.

Den där lyxlunchen är väl inget hinder för drinkar i Skrapan nån annan gång va? Mycket vill ha mer

• Frill

Hej, A sov utan avbrott till halv sju i morse! Då fick han en flaska ersättning/välling och hängde med mig ett tag, och nu har vi precis kommit upp efter en timmes vidaresovning och somliga av oss ska äta gröt.

Sole, vi träffas gärna idag.

• Frill

Vi kommer gärna till Söder, annars är ni välkomna hit.
    Efter lunch blir jättebra.

Hellur, A äter också sämre.
    Pluttmor, visst var det Alvin som plötsligt vägrade riktig mat? A har ju ätit allt och snarare vägrat flaska, men from igår eftermiddag har han knappt ätit en sked av nånting med substans. Jag försökte med köttfärssås som han brukar äta - nix, fruktpure - nix, och till sist gröt - nix. Tre fulla portioner till slasken. Samma sak med gröten igår kväll. Nu på fm pillade han i sig nästan en halv portion, men mest pga mig.
    Han är iaf pigg och äter ersättning blandat med välling med någorlunda aptit. Men det är ju så mycket roligare när han äter.

• Frill

Tror grejen är att så fort jag skryter i tråden om hur mycket han äter så bestämmer han sig för att ta en paus

• Frill

Ok, Sole. Ska vi säga att vi ses hos dig då?

Pluttmor, tack! Ska hålla uppsikt efter fler tänder.

Björklöv, de vill väl visa att vi inte ska tro att vi vet var vi har dem Intressant med filminspelning. Sånt händer inte här.

• Frill

Pluttmor, tack så jättemycket för igår!

Jag hittade faktiskt den perfekta presenten - två fina gamla kokböcker från -47 resp -58 på myrornas. Passade min budget och min kompis älskar gamla hushållsböcker
    Det blev inten sötpotatispaj, men supergod kalkon och trevlig middag. Var lite berusad när jag kom hem vid tolv inatt.

Sole, vi pratade ju om resesäng. Kom på att jag och A åker ju tåg upp själva idag och E kommer först i morgon med bilen. Tror inte jag orkar släpa 12 kilo extra på tåget så tack så mycket för erbjudandet, men det blir nog madrass på golvet den här gången.

Vivs, en jättegod jul till dig och familjen med! Lycka till med flytten!

TH och Sole, rattis till ålning medelst hasning.

Ha en trevlig lunch i Sickla!

• Frill

Vi "läser" för Adam ur bl.a. Vad kör Molly? och Jan Lööfs Vad ska vi köra? (lite enkelriktat utbud med bilböcker, men han har fått båda och han gillar dem). Men det står egentligen inget i dem så man får hitta på. Han kan sitta ganska länge och lyssna, fast han vill ofta bläddra åt andra håll än vi och har börjat försöka ta sakerna på bilderna

Hitta på finns med i vita barnkammarboken. Kanske skulle försöka läsa den.

Vi åker till Gävle och mormor och morfar i helgen, så nu ska jag packa innan det är dags att gå till tåget. Trevlig helg!

• Frill

Sole och Pluttmor, vi vill också gärna följa med på promenad i solskenet om vi får! Var ska ni ses?

Jag och A åkte tåg till Gävle i fredags och tåg var ju guld mot att tråka i bilbarnstolen. Adam hade jätteroligt ända tills han slocknade i vagnen

Sen har han däremot vänt alla rutiner på ända. I fredags natt vaknada han vid 04 och sen 7.30 - helt normalt, men sen somnade han - och jag - om och sov ända till 11.15. Så han sov närmare 15 timmar den natten
    Lördagen åt han som en häst och var trött hela dagen, somnade som vanligt på kvällen men vaknade 00 (bakslag) och sen gallskrikande klockan 4. Båda gångerna var han vaken närmare en timme och bara mat funkade. Sen matvägrade han i stället igår.

Han verkar ha blivit lite mammig också, lagom tills jag ska lämna honom :-S

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6