• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

TH - Ska till mässan imorgon med en kompis, sorry. Men får se nu när jag är sjuk, beror på hur jag mår imorgon.

Ginger - Kul att bilderna blev så bra!
    Vi har bokat tid för fotografering i studio på ondsag. Ska bli roligt. Tänkte göra en serie på W och dessutom julklappskort till familjen.

• Hellur

Hallå alla snygga mammor!

Idag har vi varit utanför lägenheten och det var skönt att komma ut lite. Mår bättre men är lite trött fortfarande. Skönt att det är helg.
    Var i Nacka Forum med mina föräldrar och W fick lite kläder av dem. Dessutom hittade jag ett par stövlar och så köpte jag vinterjackan jag spanat in ett tag.

Sole - Låter jobbigt! Hoppas fasen är över snart. Är nog bäst att låta honom klänga på dig och vara nära er, som de andra sagt. Vet hur det känns. Det går över!

Hoppas ni får en bra helg och halloween!
    Kramar

• Hellur

God morgon!

Är så glad! W har sovit första natten utan att vakna en enda gång Helt otroligt. Från att vakna några ggr/natt och vilja äta och ha napp till att helt plötsligt bara sova. Helt underbart!
    Har klarat nästan varje natt i veckan utan mat, men velat ha napp några gånger. Så det är verkligen på väg åt rätt håll.

W har även börjat äta mycket mer frukost och middag. Det är bara att sleva in. Helt annorlunda mot tidigare.

Igår köpte även jag Mosboken, så nu ska det lagas mat. W äter ju allt jag ger honom så ska bli kul att se om han vill ha min mat också.

Murgrönan - Låter super gott! Det ska jag testa till W.

Swe - Roligt att ni fixat så mycket hemma. Ska bli roligt att se sen, vi kommer på fikat

Björklöv - Åhh om jag vetat det tidigare. Har hela eftermiddagen uppbokad. Lycka till!

• Hellur

Hej favvotjejer!

Måndag igen Är så mysigt när vi är hemma hela familjen tillsammans. Igår var första dagen på länge som jag inte var inloggad på FL en ända gång! Fattar inte hur jag klarade mig

Jag kommer inte heller sluta skriva här. Ni är alldeles för viktiga för mig. Och nu när en del kommer börja jobba/plugga får vi ha träffar på helger ibland, så alla kan vara med.

I helgen tog William sina första kryp steg Han har varit på g länge nu men så äntligen gick det. Men han använder inte den tekniken så mycket utan har börjat hasa/åla sig fram.
    Förstår dig Pluttmor, W är inte lika snabb och rörlig som A ännu men han är överallt och allt som inte är leksaker är roligt.

Frill - Grattis till tänderna och vändningarna!

ABC - Usch vad jobbigt! Precis som Pluttmor känner jag igen mig i hur det var här. W började sova lite bättre när vi gav ersättning i samband med amningarna dagtid, senare ersattes nåt mål med ersättning då han inte blev mätt på min mjölk. Började försöka få i honom mer mat på dagtid, vilket hjälpte bra! Men när han började sova mer ordentligt och längre pass var när han började få välling.
    Du måste nog, som de andra sagt, bryta den onda cirkeln. Det är svårt jag vet, men det är så värt det.

Majlinsa - Vi glömmer ofta att borsta tänderna. Men när vi kommer ihåg gör vi det när han får på sig pyjamasen, dvs. innan vällingen. Har även börjat göra det på mornara efter gröten.

Ang. mat så har jag tänkt laga egen mat länge nu men aldrig komit igång. Har köpt mosboken så nu ska jag börja! Kommer försöka ge mycket hemma lagad mat men varva med köpburkar.

Hmmm var några till jag skulle svara på men kommer inte ihåg vilka.

• Hellur

Jag blev också den coola föräldern.

Lillie - Grattis i efterskott!!!

Vad säger ni som ska med på träffen idag, var vill ni träffas? Hemma hos någon eller på stan?
    Föredrar hemma hos men ses så gärna att det spelar ingen roll.

• Hellur

Ni är alltid välkomna hit. Men vi är flexibla så om någon annan vill vara hemma hos sig så kommer vi dit.

Träff tisdag 6/11 (kl. 13:30??)

sole
    Hellur
    Björklöv (troligtvis, beror på var och när)
    Frill
    ABC08

• Hellur

Swe och Ginger - Jobbigt med såna nätter! Är kanske 8 mån fasen.

Ställde oss i dagis kö nyligen, hade dåligt samvete innnan vi gjorde det för att vi inte gjort det. Vi har rätt många nära oss, så vi tog de 5 närmaste.

Blir det någon träff i dag förresten? Är ni fortfarande sugna på att ses?

• Hellur

W ska också äta snart, sedan är vi också klara.

• Hellur

Ni är välkomna om ni vill. Måste bara ner till affären efter W har ätit och handla lite fika isåfall.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6