Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Kan ju tillägga att hela natten är från 18.30-06 ungefär för Alvin. Nu har han ätit, kl 6.30, dvs 12 timmar sedan han åt sist - det är ju lika länge som för en vuxen mellan middag och frukost (på ett ungefär). Plutten!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

swe: men vad bra! Det är ju skillnad för mig som inte har några sprängfyllda bröst som måste tömmas. Och äta kl 3 är ju helt ok, då har de varit utan mat i mååånga timmar!

Sole: Välkommen tillbaka!! Men vad irriterande med vagnen! När får ni den då? Du kan få låna patapungen i några dagar om du vill - fast du kanske får vagnen idag?

Ååå, så irriterande... det är mammagrupp kl 10.30 (på bvc, prata olycksfall och annat viktigt) men Alvin vaknade kl 8 (alltså, vaknade 5.30 men sov sedan mellan 7-8) så han kommer med all säkerhet somna på vägen dit. Å vad dumt! ska jag stunta i att gå?

• Plutten forever

Jag gick till bvc ändå, vilket var bra för det kändes som att det var vikitgt det vi pratade om (säkethet och olycksfall)
    Alvin höll sig vaken men somnade direkt när vi gick därifrån. Jag passade på att väga och mäta också... tror att han fortfarande leder tungviktsligan: 11,75 kilo och 75 cm lång Förvånad
    Nästan 12 kilo alltså, helt sjukt... som en tvååring. Inte konstigt att jag har ont i rygg & axlar.

• Plutten forever

ginger: men hur lång är Jonte då?
    Alltså, Alvin är ju knubbig men inte alls så knubbig som när han var 2-3 månader- jag tycker att han smalnat av! Fast han måste vara väldigt kompakt. Hög densitet

• Plutten forever

swe: är det ABC-kurs? alltså livräddning? Jag vill jättegärna gå! Det är klart att vi ska göra det! Har för mig att det inte kostar så fasligt mycket heller.

Ja, visst är han en dunderklump!

• Plutten forever

Jag har sökt på Röda korsets hemsida men jag hittar inget om ABC-kursen! Dan säger att han kollade upp det i våras när Alvin föddes och han har för sig att det kostar runt 3-400 kr per person. Vi har tänkt att gå en kurs båda två. Men det vore ju kul att göra kursen tillsammans med er marsmammor!

Frill: ja, ibland kan jag också tro att Alvin har multipla personligheter... ena stunden skrattexplotioner, nästa gråt o gnäll - konstigt!!

Alvin har somnar för natten, hoppas att vi lyckas med matfri natt igen. Om en timme ska jag till min favvo Östgötakällaren och äta middag med syster, mamma mfl och fira min systers fördelsedag (igår) KUL! och MUMS!

• Plutten forever

Lillen: Men gud vad jobbigt!!! Fast det finns ju mobiler som skickar fel av sig själv, min mans mobil tex- han vågar knappt sms:a längre. En gång skrev han till mig typ såhär "Baby, jag längtar efter att ha en lång sovmorgon med dig, jag längtar med hela kroppen" och det sms:et kom till hans MAMMA som svarade: "Baby? Sonen, nu har du allt virrat till det"
    Vi skämtar fortfarande om det där, turligt nog har hans mamma humor och tyckte bara att det var kul. MEN det kan ju bli betydligt värre om fel person får fel sms Men Lillen, jag säger inte att din kompis man skickat fel, jag vet ju inte- men det finns som sagt en möjlighet... Jag tycker hon ska fråga rakt ut bara!

I natt har det gått ÄNNU bättre än igår! Ingen mat och sov till kl 6.20!! Vaknade ett par gånger, inte ledsen, kunde sövas om med bara nappen. Underbart!

• Plutten forever

Swe: fy vilken natt, jag lider såååå med dig! man är så beroende av sömn, det är otroligt vad knäckande det ändå är att få störd sömn. NU har det gått bra för oss 2 nätter, jag väntar på bakslaget... för det kommer ju helt säkert. Det enda man kan vara säker på är ju att allt ändras när man tror att man känner sin lilla plutt.

murgrönan och vivs. Synd att ni inte kan följa med! Men det kommer säkerligen fler tillfällen, eller hur tjejer?

TH: Vad roligt att du kommer med ändå! Vet ju att du velat lite. men jättekul att du blir med

bianka: TACK för att du tagit på dig rollen som festfixare och tjatat på alla så att de gjort sina beställningar! Vore det inte för dig hade kanske inte lika många kommit med? HUrsomhelst, Tack för jobbet!

Ang ÖK, så visst, det är söders bästa restaurang enligt mig. Vi har också haft många dejter där, inte den första men ändå. Och min mamma + man är där så ofta att de får stammispriser (de bor i samma kvarter) Igår kväll drack vi 3 eller 4 flaskor vin och vinet kostade 350 kr totalt! Stammispriser alltså. Fast maten kostade som det stod i menyn. Gott var det såklart! och trevligt!

• Plutten forever

swe: jag har min norrländska 17-åriga halvsyster här, men hon åker till arlanda vid halv ett ungefär, så då är jag "ledig" om du vill äta lunch med lilla mig! Vad ska du klippa dig och vilken tid?

• Plutten forever

Har haft lite middagsgäster som nyligen gått, Dan fixar köket och jag ska gå och lägga mig- men en liten koll i tråden hinner jag ju med!
    De (middagsgästerna) hade med sig en liten tjej som är ganska precis ett år äldre än Alvin (född 29 mars -06), hon gick omkring, pratade, lekte, skrattade, satt med och åt samma mat som vi. Så söt! Ganska kul att se på ett ungefär hur Alvin kommer att vara ett år från nu.

Ang Swes frisyr: jag hade ju äran att bevittna resultatet först (?) av alla och kan säga att det var otroligt snyggt, klädsamt, passade jättebra på Anna-swe som bara blev ännu sötare i det.
    Sole! Jag såg att du ville äta lunch, sen att du skulle träffa mamsen, sen ville fika- vi hann inte med fikan eftersom Swe skulle hem och jag hade grejer att fixa. Men vi fikar ju igen nästa vecka, eller hur? Hade du trevligt med mamma?

Swe, vad tyckte Jamie om håret?

Frill: jag har tänkt på samma sak om Hippgröten, tog direkt decilitermåttet. Knäppt!
    Bra att du tar bort farliga födelsemärken! Jag har tagit bort ett, för några år sedan. Så är det när man är blek-fräknig. Måste kolla igen kom jag på nu.

GODNATT på er! och trevlig helg.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6