Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Godmorgon

Ja, det är verkligen lugnt här på helgerna...
    Vi ska åka till IKEA om en timme och shoppa massa grejer till Alvins rum, snart är det inflyttning! Ser faktiskt fram emot det (ikea alltså. Har lite separationsångest ang. överflyttnigen)

Ha en trevlig söndag allihop.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

bianka: Vi åker om nån halvtimme (till kungens kurva). Vi kaske ses där då! När ni vaknat till

• Plutten forever

pippil8: vad duktigt och hurtigt att plantera häck! jag är imponerad. Och stackars E som har feber! Hoppas den går ner snart!!

Jag sitter här lite småchockad fortfarande efter att ha skadat mig lite nyss när vi fixade i Alvins rum. Dan skrivar ihop möbler och jag gör allt "småfix"- den vanliga arbersfördelningen alltså. Skulle sätta upp en taklampa och när jag klev ner från stolen satte jag foten på en kartong och inte golvet, vilket gjorde att jag tappade balansen helt och ramlade, skrapade överarmen mot skjutväggen och gjorde illa mig under foten. Och får nog ett blåmärke på rumpan också. Fast armen gör ondast, den är helt varm. Dan får fortsätta skruva utam mig nu! Gud vad förvånad man blir när man ramlar sådär, det gör man ju nästan ALDRIG (annat var det när man var barn förstås)

Pippil8- vi har mest köpt grejer till Alvins rum, bland annat en MALM-byrå För att vara lite originell...

TH: Ja självklart får alla ta med sig kontanter! Jag har också jobbat i restaurangbranchen, håller helt med dig.

Hellur: Alvin grötvägrar också ibland, jag fattar ingenting... Ibland vill han inte äta helt enkelt, då är det bara ersättning som gäller.

IMORGON ska jag klippa mig och färga håret - jag är jättenervös! Tänk om det blir fult?

• Plutten forever
    Swe: ja, man fattar inget när de små plötsligt ändrar sitt gamla invanda beteende. Idag när vi kom hem från Ikea var Alvin vääääldigt svårsövd, låg bara och skrattade och fnittrade när jag försökte få honom att sova- han hade varit vaken 5 timmar så han var totalt övertrött. Det tog en timme att söva honom!! Skönt att ni får lite avlastning med mormor och morfar iallafall! Hur har ni haft det med svärföräldrarna förresten?
  • Plutten forever

Frill: jag känner igen mig, jag är världens känsligaste numera. Tur att man inte är ensam om det!

Pippil8: Nej, det är nog bara en liten skråma. Men det gjorde sjukt ont! Och jag har ett blåmärke på rumpan som är blått/mörklila. Ser hemskt ut!

Nu har jag lagt in 4 nya bilder i Alvins rum-mappen om någon vill titta... men det är inte klart än. Bara lite klarare. Tänk att det ska ta så lång tid att fixa ett barnrum!!

sole: jag vet inte om jag hinner ses idag, måste fixa några grejer, tex gå till bvc och få ett nytt minipillerrecept. Jag har tappat bort mitt, klantig som jag är (nuförtiden). Och 16.30 ska jag till frisören!

• Plutten forever

TH: Tack! Men det är som sagt nte klart än... Det krävdes en del övertalning för att jag skulle få köpa de där rosa backarna i Trofast-hyllan

• Plutten forever

Godmorgon eller vad säger man? Hej mitt i natten?

Alvin har sovit oroligt och själv har jag legat vaken sedan 02.30. En av mina närmaste kompisar förlorade sin mamma i söndags kväll (pga hjärntumör), igår kväll träffade vi henne och drack lite öl, hon har vakat på sjukhuset i 12 dygn och behövde se något annat... Jag har legat vaken nu i natt pga det, kan inte sluta tänka på det, livet & döden och allt det där... Så när Alvin vaknade halv fem kunde jag lika gärna gå upp.
    I natt har han för övrigt ätit mit i natten (kl 3) för första gången sedan vi slutade med nattmålet för knappt en vecka sedan. Han var otröstlig så vi gjorde ett undantag.

TACK för alla snälla ord om Alvins rum!! Det glädjer mig verkligen, som jag har hållt på i vecka ut och vecka in ( men i extremt långsam takt dock)

• Plutten forever

sole: stackars Viktor! Bra att det verkar vända nu! Som tur är brukar ju magsjuka vara kortvarigt. Krama honom från mig

• Plutten forever

Bianka: Tack!

SMS-hälsning från Swe: Hon hoppar fikat idag.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6