• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Är så exalterad och glad att jag glömde skriva att det ligger i Gustavsberg på Värmdö. Det ligger ett dagis 2 min från huset och det går jätte många bussar dygnet runt.
    Känns overkligt. Vi husägare. Oj vad vuxet!

• Hellur

Kommer inte upp någon adress som man kan länka till, dessutom är det alldeles för många utomstående som läser så inboxar er som är nyfikna.

TH - Vad jobbigt. Hoppas ni kryar på er!

W har börjat rata gröt och fick mat till middag istället, svepte två små 5 mån burkar med biff stroganoff. Verkar som detta är ett stort problem och de flesta verkar gå igenom det. W äter i alla fall den mat jag ger honom, hoppas det fortsätter.

• Hellur

Swe - Ja vi kommer efter bvc besöket, så framåt 14 tiden skulle jag tro. Kommer lagom till fikat

TH - Skönt att ni mår bättre.

Sole - Påminner dig om att ta med W's MAM flaska till Swe imorgon.

Tack för alla grattis. Vi är så glada. Men vågar inte fira förrän kontraktet är påskrivet.
    Känns så bra. Fick det till så bra pris. Det är så fräscht så inga större renoveringar behövs. Vill tapetsera och måla om lite. Vi vill renovera badrumet på övervåningen under nästa år.

• Hellur

Emma - Vi skulle precis gå in själva och titta på hur fint det är Men det är borttaget redan. Skönt tycker vi eftersom vi inte skrivit ännu.
    Har bilder utdragna som jag kan visa på nån träff.

• Hellur

Det är dubbelavsnitt av Greys, vilken trevlig överraskning

• Hellur

Grattis Freddy, Alvin och Ida!

Sole - Nu är jag tjatig men påminner dig om att ta med W's nappflaska till Swe.

Plutten - Skönt att han somnade inne!

Känns som vi är tillbaka i nattmat träsket igen. W har ätit de senaste nätterna och ville likaså inatt. Hoppas det är en fas, eller ha vi vant honom vid det igen? Han somnar ju inte om utan mat. Fler barn som vill äta på nätterna som inte alltid gjort det?

• Hellur

Tack för en trevlig eftermiddag Swe och alla andra!
    W somnade som en stock så fort jag startade bilen, vaknade lagom till kontraktskrivningen.

Nu är alla papper påskrivna så nu är vi husägare. Känns så skönt och bra. Kan fortfarande inte smälta att vi gjort ett väldigt bra köp, helt fantastiskt. Får tillträde den 1 februari, men vi kommer på dubbelt någon vecka pga. vi säljer här i slutet av januari, tänkte då passa på att måla och tapetsera våra sovrum så det är klart när flyttlasset går.
    Är så GLAD och lycklig!!!

Swe - Jobbigt! Ja deras sömn är verkligen svår att förstå och ett ständigt återkommande dilemma och samtalsämne.

Björklöv - Vad mysigt med snö! Då är det vinter. Är helt ok med kyla om det är snö tycker jag.

Ginger - När W hade öroninflammation började det också med feber och läkaren gav råd att trycka över öronen, precis som lillen säger. Hoppas han kryar på sig!

• Hellur

Hallå!

Lillen och TH - Nä usch och fy vad tråkigt. Hoppas de kryar på sig jätte snart!

Plutten - Vilen bra idé med att ge vatten. Det ska jag pröva. Tack för tipset!
    Grattis till en bra natt!

Murgrönan - Vilket roligt initiativ att träffas alla med hela familjer. Hoppas ni får det trevligt.

I natt sov W bättre, somnade lite efter 21 och sov i sträck till 5:15 då han fick ersättning. Men då kunde inte jag somna om Kände mig hängig och hade ont i magen, smt att jag var så glad och uppspelt över huset att jag låg och planerade i huvudet och tänkte på hur vi kan fixa i lgh inför visning

Idag har vi haft en hemma dag och inte gjort mycket alls, har plockat och tvättat lite men annars har jag bara försökt vila. Har känt mig hängig och trött och haft ont i magen och lite illamående. Brukar känna mig så när jag har maggatarr så har tagit tablett, mår bättre nu så hoppas det är maggatarr och inget annat.

• Hellur

Halloy!

Stackars Inez och dig lillen. Hoppas verkligen hon mår bättre jätte snart!
    W mår prima och om han blir sjuk kan han lika gärna fått det på bussen/tåget eller av några andra barn. Man kan inte isolera sig för sjukdomar då skulle man aldrig kunna gå ut. Dessutom kan man inte veta att ens barn är smittat och på väg att bli sjuk.
    Kram på er!

Jag mår sådär. Tror jag har maggatarr, annars borde det brutit ut redan. Är lite hängig dock, åkt på nåt igen. Typsikt! Är så otroligt trött på att bli hängig och sjuk så ofta. Måste börja äta mer nyttigt tror jag, har varit slarvig med det.

I natt sov W från 21 till 07:15 utan mat! Har haft några nätter när han ätit så var skönt att han klarade sig utan inatt. Men då låg jag vaken och kunde inte sova pga. min jobbiga mage istället

Ikväll kommer E's bröder och kusin Alva på middag. Hoppas kunna titta lite på Spanien-Sverige matchen också. Spännande!

Sole och Swe - Hoppas ni får trevligt ikväll!

Ha en trevlig helg allihopa! Kramar

• Hellur

Skrev precis ett långt inlägg och så försvinner det. Grrr.

Usch vad trist med alla sjuklingar. Hoppas alla barn och föräldrar kryar på sig snart!
    Kanske ska vaccinera W mot rotar-virus. Några som har gjort det eller ska göra det?

Själv mår jag bättre idag, tack för alla krya på dig. Är lite hängit och trött men annars mår jag bra. Tror jag måste röra på mig mer och äta nyttigare.

Idag har vi varit på babysim och William dök för första gången. Han var jätte duktig och var inte alls rädd. Han gillar verkligen att bada.
    Senare på em hade vi mäklaren som ska sälja lägenheten över och pratade provision, utgångspris, visningsdatum etc. Så nu är bollen verkligen igång. Vi ska flytta! Nu måste vi fixa till W's rum ordentligt och piffa till det i lgh. Känns konstigt men ändå roligt och spännande.

Nu blir det mys i soffan hela kvällen.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6