• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sole: Grattis på födelsedagen!

Angående välling har vi inte heller börjat med de men ska göra det snart. Då kommer det bli gröt vid 16.30 och sedan välling vid 19.

Swe: Ja när det är runt 8-9 månader kan man börja ge dom mat isället för gröt (kan man säkert tidigare oxå men är väl det som rekommenderas?) Så vi ändrar nog där någonstans. Har oxå läst att antalet gröt/välling bör vara 3, det är väl när barnet är mellan 6-8 månader elr någont sådant va?
    Jobbigt med att stoppa in nappen som du säger är det jobbigt om det är så många gånger som 10-15. Här stoppar vi in nappen 1-2 ggr och de är ju ok.

Hellur: Skönt med sovmorgon.

Lillen: ja trist att I inter tar välling men det kanske är någon fas som går över och sen glupskar hon i sig Leo som är van vid flaska och ersättning, tog inte alls vatten när vi började med det utan tuggade bet mest på nappen.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3

UTEKVÄLL

Plutten 26
    Sole 26
    Ginger6 13
    Murgrönan
    Hellur 13, 26
    bianca2 13,26
    Swe 13, 26
    J79
    Lillie74 26
    ABC08
    Zul 13
    Pippil8
    Frill 26
    Sofffy
    Vivs
    Lillenlillen 26
    TH 26
    Emma3 13, 26(beror på vilken tid)
    Björklöv 26

• Emma3
    Swe: Usch jobbigt, det skär i hjärtat på en när de små är ledsna. Men som hellur skrev så kanske F behöver ett mål på natten, det gör ju ingenting om det vakanr 1-2 ggr men man vill ju inte att de kvanar hundra gånger och man måste buffa och sätta i nappen. Men skönt att F somnar utan napp nu då kanske han inte vkanar lika många gånger.

Här har vi haft två bra nätter då Leo sovit från strax efter 19 till ca 06 utan att vakna en ända gång. Får se om de håller i sig.

Vi var på bröllop igår och mina föräldrar passade Leo och allt hade gått bra så det är skönt. Då vet man ju att de kan passa igen om det skulle behövas. Första gången både jag och maken var ifrån Leo så många timmar.
  • Emma3

Sole: Du kan ju ge vid 10 så länge det känns bra och sen börja ge lite senare.

Jag ammar leo vid 06 och sedan 8:30, tänkte byta ut det vid 8:30 till gröt snart tänkte jag. Sedan äter han lunch vid 10.30-11, ersättning vid 14, gröt 16.30 och sedan amning + ersättning vid 19.

• Emma3

Idag har vi varit på 6 månaderskontroll på bvc. Leo väger nu 8090g och är 70cm lång. Han hade inte gått upp så mycket denna gång "bara" 270g men kanske inte så konstigt då han gick upp 1,1kg förra månaden

När vi kom in till läkaren så sitter Leo i makens knä och klappar i händerna. Då säger läkaren men klappar du i händerna det ska du ju inte göra nu De kollar tydligen om de kan de på 10 månaderskontrollen, lite roligt. Leo fick iallafall godkänt och läkaren tyckte inte det var någe fel på Leos huvud som nojjat mig för.

Ja Leo kan sitta bra, ramlar bara någon enstaka gång och när han själv slänger sig bakåt. Han vänder sig jämt från rygg till mage och försöker krypa men kommer inte fram.

Angående utekvällen, har ni bestämt någon tid? Synd att det blev en fredag, maken jobbar ju kväll varannan vecka så han kommer hem tidigat 19.30 den 26:e. (synd att inte någon lördag valdes )

• Emma3

Björklöv: Nämen usch så hemskt, det verkligen hugger i hjärtat på en.

Ginger: Läskigt det som hände på tvärbanan oxå. Jag har alltid Leo fastspänd ifall något sådant skulle hända.

• Emma3
    Grattis på födelsedagen Frill!

Leo äter lunch nu han
  • Emma3

Hej!

Var ett tag sedan jag skrev här, vår dator har krånglat så nu har vi köpt en ny

Har inte hunnit läsa igenom så mycket, men ska göra det när jag får tid.

Björklöv: Skönt för dig med egentid.

Plutten: Kul det låter med allt fixande med Alvins rum, kommer bli jättefint.

Det rummet som ska bli Leos tapetserade vi när vi flyttade in, gröna tapeter så det får vara så för vi vill snart flytta till hus så vi får fixa hans rum då.

• Emma3
    Plutten: bra tips på leksak, de ska jag testa. Åh kul med ny blogg

Swe: Usch jobbigt med jobbida nätter, hoppas det bättrar sig snart.
    Kul med utekväll

Här hemma är Leo oftast på solskenshumör. Sover bra från c.a 19-06 utan att vakna *skönt* Funderar på att flytta honom till eget rum, är det många som har sina små i eget rum?

Äter bra gör han oxå, jag ammar bara på morgonen nu. Till lunch äter han ofta en storburk nu mera. Är inte så duktig som många här som lagar maten själva

Välkommen hem Zul.
  • Emma3

Hej!

Ni verkar ha haft det trevligt idag. Måste verkligen komma på en träff snart, men är lite kneppigt med Leos sovtider.

Jobbigt för er som är lite nere, hoppas ni piggare på er snart.

Nu när jag läser här så har jag oxå börjat fundera om man ska ta det där andra vaccinet. Måste man ta det innan de små nått en viss ålder?

Lillen: Kul att Inez klappar händerna. Leo klappar oxå händerna, han började med det för ca en månad sedan, så gulligt.

Förut vid kvällsläggningen var vi tvungna att buffa Leo lite men nu de senaste dagarna har vi bara behövs lägga ner honom så bökar han runt några minuter sen somnar han själv. Så skönt, se om det fortsätter så.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6