• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Vivs, Ginger, ABC08 - Eftersom William är sjuk vet jag inte om jag kommer imorgon, får se hur han mår under natten och i morgon. Hör av mig i morgon bitti. Men om jag inte är där till strax efter 10 så kommer vi inte.

• Hellur

ABC08 - Förskolan ligger i Liljeholmen, vid Liljeholmstorget. Aspuddens har flyttat dit.
    Vi ska ses innanför entrédörrarna (till höger om ICA och vänster om blomsteraffären) kl. 10:00, och åka upp tillsammans.
    Om W har feber i natt och i morgon kommer vi inte, annars ses vi där.

• Hellur

Vivs, Ginger, ABC08 - Vi kommer inte idag, W har fortfarande feber och är super snuvig. Trist Men följer med nästa vecka!

Min lilla älskling är fortfarande sjuk Han hade 38,8 i natt och har nu 38,5 och är jätte snorig. Stackarn, han har vaknat titt som tätt i natt och varit ledsen då hans näsa varit helt igentäppt. Har höjt upp sängen rejält men det funkar sådär. Har dragit honom i vagnen sittandes, men han vaknar så fort man slutar dra honom. Till slut byggde vi upp kuddar mellan oss så han fick halvsitta i vår säng, det funkade bättre.
    Ringde sjukvårdsupplysningen igår kväll, var bara så orolig när han bara skrek. Näsdroppar är jätte svårt att få i honom, han gallskriker konstant och fortsätter tio minuter efter.
    Är jätte trött! Både E och jag har varit uppe och hjälpts åt i natt. Ska ringa BVC nu på telefontiden. Vet inte hur länge man ska låta de vara med feber.

• Hellur

Tack för alla krya på dig inlägg, William hälsar och tackar.
    Idag är han värre än igår. Han är konstant grinig och ledsen. Kan inte sätta/lägga ner honom för då blir han ledsen. Varm är han också, febern har inte gått ner. Näsan rinner och han är jätte täppt. Stackarn. Vill ha tillbaka min glada bebis.

Sole och Swe - Måste hoppa träningen imorgon, igen. Kan inte gå ut med William som han är och mår nu.

• Hellur

Plutten - Tack för tipset om Nezeril! Det ska jag testa ikväll.

Lillen - Nämen stackars lilla Inez. Hoppas hon blir bättre snart. Är så trist när våra små är sjuka.

Om han bara är snuvig är en sak, men feber blir man så mycket mera låst. BVC sa att vi ska hålla oss inne och ta det lugnt.

På lördag är det dop och jag har ingenting, INGENTING, att klä på mig. E har lovat gå hem tidigare imorgon så jag kan sticka iväg och hitta något.

• Hellur

Sole - Tycker också som du, håller med om vad Bianca skriver. Släkt är släkt och tycker det går före.

Tack för länken om feber!

• Hellur

TH - Här är en till som är helt tårögd. Jätte fin film du har gjort!

• Hellur

God morgon!

Idag mår W mycket bättre. Jätte skönt! Igår hade han 39,5 men i natt 37,9 och nu på morgonen 37,7 vilket inte är feber för barn. Han är väldigt snorig fortfarande men det lär han vara ett tag, förkylningar brukar inte försvinna över en natt.
    Fast vi blir hemma hela dagen i dag med, han är besvärad av förkylningen så är bra med vila en dag till. Vill ju att han ska vara pigg och glad på dopet på lördag.

Själv är jag helt slut. Är så trött efter de två sista nätternas snorande, bärande och skrik att jag ser i kors. Hoppas W kan sova bättre när febern är borta och att täpptheten minskar.

Hade varit kul att fika idag! Är sååå uttråkad. Har inte varit utanför dörren på snart 3 dygn. Börjar känna ett desperat behov av sällskap.
    Ska ut och handla nåt till dopet i em, ska bli skönt!

Plutten - Låter jätte hemskt med mamman i din mammagrupp!

Swe - Jobbigt med lite sömn! Vet hur du känner dig, man blir helt sänkt. Hoppas det blir bättre snart!

• Hellur

Plutten - Här är likadant, jag vaknar så fort W börjar skruva på sig och E sover vidare fast han skriker. Väcker jag honom så är han förvirrad och borta, måste påminna honom och väcka honom ordentligt, om jag gör det försiktigt går det inte.
    Tror det är en mammagrej.
    När E är uppe och gör mat, ger mat, tröstar osv. kan jag inte slappna av, vet inte varför. E har väldigt god hand med W och brukar få honom att somna om lättare än mig. Men kan ändå inte somna förrän W har somnat och E lagt sig igen. Jobbigt.

• Hellur

Björklöv - Skönt med bra natt! Visst är det härligt när man har fått sova "ordentligt" och känner sig pigg och utvilad. Hoppas det håller i sig!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6